۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۴۷
کد خبر: 82096311
T T
۰ نفر
مشكل بسته بندی و انتقال، صادرات سبزی و میوه ایران به روسیه را متوقف كرد

تهران- ایرنا- مدیركل آب، خاك و صنایع وزارت جهاد كشاورزی گفت: صادرات سبزی، صیفی و میوه ایران به روسیه به دلیل بسته بندی و حمل و نقل با مشكل روبروست و هیچ واحد آماده صادرات نداریم.

«علیرضا پوربصیر» در دهمین همایش ملی صادرات ماشین آلات و محصولات صنایع غذایی كه امروز (سه شنبه) در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، افزود: در بحث صادرات به روسیه فضای خوبی برای كشور ما فراهم شده است اما متاسفانه بازرگانان ما نمی توانند از این فضا استفاده كنند.
پوربصیر اضافه كرد: گشایش بازار روسیه یكی از موضوعاتی است كه ما به دنبال آن هستیم.
وی از كندی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای توافق های صورت گرفته با وزارت جهاد كشاورزی گلایه كرد و افزود: باید رویكرد روشنی در بحث صادرات داشته باشیم تا رقابت پذیری افزایش یابد؛ زیرا اگر صادرات ما به بهره وری برسد، مشكل بازار داخلی نیز حل و فصل می شود.
این مسئول گفت: باید به زنجیره ارزش تولید توجه ویژه داشت و به هر میزان كه بهره وری و ارزش افزوده افزایش پیدا كند، همه زنجیره تولید تا صادرات نیز تقویت می شود؛ برای نمونه در شكر توانسته ایم زنجیره تولید را بخوبی مدیریت كنیم.

**سامانه ای برای طرح های نیمه تمام و نیمه فعال طراحی شد
مدیركل آب، خاك و صنایع وزارت جهاد كشاورزی گفت: دولت در نظر دارد طرح های نیمه تمام (بالای 60 درصد فیزیكی) و نیمه فعال (كمتر از 100 درصد) را در سال 1395 به بهره برداری برساند.
وی افزود: این برنامه به اقتصاد مقاومتی وصل شده و سامانه ای در این زمینه طراحی شده است.
وی اضافه كرد: بانك مركزی برای ارایه تسهیلات به طرح های نیمه تمام و نیمه فعال كه بازار صادراتی آنان در داخل و خارج مشكلی ندارد، اعلام آمادگی كرده است اما طرح هایی كه بازار ندارند در این طرح قرار نگرفته اند.
به گزارش ایرنا، دهمین همایش ملی صادرات ماشین آلات و محصولات صنایع غذایی امروز در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع كشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته به نام «نمایشگاه ایران آگروفود 2016» برگزار شد.
این نمایشگاه دهم خردادماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به كار كرد و تا سیزدهم خردادماه از ساعت 10 تا 18 پذیرای علاقه مندان است.
اقتصام**9186**1961

سرخط اخبار جهان