عرضه كودهای پایه با قیمتهای سال گذشته/10 نوع تركیبی جدید به سبد كودی كشور اضافه شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت خدمات حمایتی كشاورزی گفت: در فصل زراعی امسال 700 هزار تن انواع كودهای پایه ازته، فسفاته و پتاسه توسط این شركت تامین شده است كه بدون هیچ افزایش قیمتی با نرخ سال گذشته در اختیار كشاورزان قرار می گیرد.

«حمید رسولی» عصر یكشنبه در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاكید بر اینكه كود مورد نیاز كشور تامین است و كمبودی در این زمینه نداریم، افزود: طبق نیاز مصرفی كودی كشور باید 900 هزار تن انواع كود پایه برای فصل كاشت تامین و در اختیار كشاورزان قرار گیرد كه از این میان، 700 هزار تن آن تاكنون تامین و 330 هزارتن آن توسط كشاورزان خریداری شده است.
وی اظهار داشت: از این میان، 450 هزار تن كود ازته، 525 هزار تن فسفاته و 280 هزار تن پتاسه است.
رسولی تصریح كرد: تامین چنین حجم كودی برای كشت پائیزه زمان قابل توجهی را می طلبد كه با برنامه خوبی كه در شركت داشتیم خوشبختانه امسال كشت پاییزه خوب و بدون دغدغه ای را پشت سر خواهیم گذاشت.
وی با اشاره به اینكه كود پایه مورد نیاز بخش كشاورزی در سه هزار و 500 فروشگاه زنجیره ای این شركت در اختیار كشاورزان قرار می گیرد، افزود: خوشبختانه امسال هیچ افزایشی در قیمت هیچ یك از انواع كودهای كشاورزی شركت خدمات حمایتی كشاورزی نداشته ایم و همه كودهای ازته، فسفاته و پتاسه با قیمت های سال قبل در اختیار كشاورزان قرار گرفته است.

** 10 نوع كود تركیبی جدید به سبد كودی كشور اضافه شد
این مقام مسئول تصریح كرد: امسال سبد كودی خود را از 22 نوع به 32 نوع افزایش می دهیم كه 10 نوع كود كشاورزی بسیار موثر مورد تایید كمیته فنی بازرگانی با كمك موسسه خاك و آب طراحی شده به سبد عرضه ما اضافه خواهد شد.
وی اضافه كرد: عموم این كودها تركیبی هستند و 100 درصد 10 نوع كود جدید از مواد اولیه تولید داخلی تامین شده است.

**تخصیص نهاده های كشاورزی برای كشاورزان اجباری نیست
رسولی درباره تخصیص نهاده های كشت به جای پول گندمكاران گفت: بخش عمده پول گندمكاران توسط دولت پرداخت شده اما بخش جزئی باقی مانده است كه وزارت جهاد كشاورزی تلاش دارد با تخصیص نهاده های كشاورزی از كشاورزان در فصل كاشت حمایت كند.
وی با توضیح اینكه این خط اعتباری جدید با كمك بانك كشاورزی ایجاد شده است، افزود: كشاورزان می توانند با مراجعه به بانك كشاورزی اعتبار لازم را دریافت كنند و بدون پرداخت هیچ وجهی به فروشگاه های شركت خدمات حمایتی مراجعه كنند و نهاده های مورد نیاز خود را از شبكه كارگزاران دریافت كنند.
وی این حمایت دولت از كشاورزان را اجباری ندانست و اظهار داشت: این سرویسی است كه كشاورزان به ویژه كشاورزان پیشرو می توانند بهره مند شوند كه تاكنون نیز مورد استقبال كشاورزان قرار گرفته است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدكنندگان است.
اقتصام**9186**1055
گزارش: هما همت خواه**انتشار: زینب كارگر
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ