۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82268653
T T
۰ نفر
كیفیت و سلامت محصولات كشاورزی باید بهبود یابد

تهران - ایرنا - رئیس كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تولیدات كمی محصولات كشاورزی، وضعیتمان خوب است اما كیفیت و سلامت این محصولات باید بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی محمد شاعری روز یكشنبه در دهمین همایش ملی اعطا نشان ایمنی سلامت و همچنین گرامیداشت روز غذا گفت: امیدواریم از قوانین پایدار برای ایجاد و بستر مناسب بر امنیت غذایی استفاده شود.
وی با بیان اینكه كشاورزی ارتباط نزدیك با سلامت و امنیت جامعه دارد، افزود: هوا و آب نیز بر سلامت محصولات غذایی تاثیر دارد و باید چالش های پیش رو در این بخش ها شناخته شود تا بتوان از مشكلات عبور كرد.
شاعری گفت: در زمان حاضر امنیت غذایی حدود 80 درصد است كه وضعیت خوبی است و در برنامه ششم توسعه تلاش شده این میزان به 95 درصد افزایش یابد.
رئیس كمیسیون كشاورزی مجلس گفت :آلودگی های هوا ناشی از صنایع و مصارف خانگی سلامتی محصولات غذایی را تهدید می كند و باید الگو های مصرف سوخت های فسیلی تغییر یابد .
وی تاكید كرد:در حال حاضر 115میلیون تن تولیدات محصولات كشاورزی داریم و باید رابطه وزارتخانه های مرتبط در صنایع غذایی كه نقش مهمی دارند اثربخش باشد .
وی تاكید در زمینه مصرف سموم برای محصولات كشاورزی و همچنین فاضلاب و كودهای شمیایی نهایت دقت شود تا سفره ایرانی همیشه امن باشد .
شاعری گفت : وزارتخانه های دخیل در محصولات غذایی مانند وزارت كشاورزی ،بهداشت و سازمان محیط زیست در زمینه برقراری نظارت بر امنیت غذایی مقتدر باشند .
اجتمام**2181**3377**1569**
خبرنگار : ناهید حاجی خانی ** سمانه زین العابدین *انتشاردهنده:علی حبیبی
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه