۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵
کد خبر: 82249310
T T
۰ نفر

12 هزار تشكل در حوزه تعاون روستايي فعال هستند

۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵
کد خبر: 82249310
12 هزار تشكل در حوزه تعاون روستايي فعال هستند

شيروان- ايرنا- معاون دفتر امور تشكل‌هاي كشاورزي سازمان مركزي تعاون روستايي گفت: هم اكنون 12 هزار تشكل در حوزه تعاون روستايي فعال هستند كه از اين تعداد هزار تشكل در حوزه اجتماعي است.

به گزارش ايرنا مرتضي اديب پنجشنبه در نخستين بازار فن مزرعه كشور در شيروان با بيان اينكه 200 انجمن خبرگان كشاورزي در شهرستان هاي كشور شكل گرفته و فعاليت مي كنند گفت: تمام نمونه هاي كشور كه انتخاب مي شوند بايد پروانه فعاليت نظام صنفي را داشته باشند.
وي با بيان اينكه چهار ميليون كشاورز در ايران فعاليت مي كنند افزود: در كشاورزي هيچ راه و چاره اي نداريم جز اينكه به علم و فناوري برويم كه به ما كمك مي كند ميزان توليد افزايش يابد تا بازار رقابتي را جا بيندازيم.
معاون دفتر امور تشكل‌هاي كشاورزي سازمان مركزي تعاون روستايي با يبان اينكه بخش كشاورزي مي تواند مثمر ثمر باشد گفت: پارسال بخش كشاورزي 6 درصد به رشد كشور اضافه كرد.
رئيس پارك علم و فناوري خراسان شمالي هم در اين آئين گفت: امروز علم و ثروت را در كنار هم بايد ديده شوند زيرا كه علم تبديل به محصول فناوري و نوآوري مي رود كه به مراتب آن نوع كشت و ... تغيير مي كند.
علي اصغر پيله ور با بيان اينكه شركت هاي دانش بنيان خلق مزيت مي كنند و آنچه كه نيست را به وجود مي آورند اظهار كرد: در جامعه و استان ما شركت ها و جواناني هستند كه خلق ثروت و مزيت و توليد پول و اشتغال بكنند.
وي گفت: در نمايشگاه فن بازار مزرعه از متقاضي، كشاورز، فرد خلاق و نوآور و سرمايه گذار با هم تعامل دارند كه چگونه اقتصاد مقاومتي اتفاق بيفتد و اشتغال ايجاد شود.
نخستين نمايشگاه فن بازار كشور در شيروان با حضور مسئولان كشوري، استاني و شهرستاني امروز در مجتمع آموزش عالي كشاورزي شيروان افتتاح شد.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها