۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷
کد خبر: 82020282
T T
۰ نفر
توسعه بخش كشاورزي بيله سوار مغان نيازمند مديريت مردمي آب است

اردبيل - ايرنا - فرماندار بيله سوار مغان گفت: توسعه بخش كشاورزي در اين شهرستان نيازمند مردمي كردن مديريت آب است.

آرام حليم روز يكشنبه در نشستي با مدير عامل شركت بهره برداري مغان افزود: كشاورزي شهرستان محور توسعه ، اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتي است و براي بهره وري مناسب از آب به عنوان يك كالاي اقتصادي و بدون جايگزين نگرش عمومي بايد تغيير يابد.
وي گفت: تجربه در سال هاي گذشته نشان داده مشكل پمپاژ 8 كه از سال هاي گذشته به صورت فرسايشي باقي مانده بايد از طريق نگرش عمومي كشاورزان حل شود و آگاهي درست نگرش را تغيير داده و سبب تغيير رفتار خواهد شد و شركت بهره برداري بايد خلاقيت را در سال جديد در اولويت قرار بدهد.
حليم همچنين با اشاره به تحليل بارندگي استان توسط هواشناسي در سال زراعي 94 و 95 اظهار كرد: از اول مهر سال 94 تا پايان اسفند بيشترين بارش باران در استان اردبيل مربوط به شهرستان بيله سوار با 323 ميلي متر بوده است.
او گفت: اگرچه بارندگي هاي امسال در شهرستان بيله سوار مناسب بوده اما بايد صرفه جويي در آب و توجه به مديريت صحيح در اين حوزه از اولويت برخوردار باشد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي فرمانداري بيله سوار ، وثوقي مدير عامل شركت بهره برداري مغان نيز در اين نشست گفت: شركت بهره برداري آمادگي خود را براي تامين آب مورد نياز كشاورزان و برنامه ريزي براي ذخيره سازي مناسب آب در سال جديد اعلام مي كند.
وي افزود: منطقه بيله سوار رتبه اول از لحاظ عقد قرارداد و مصرف بهينه در سطح شبكه مغان را به خود اختصاص داده است.
بيله سوار مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
6018/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها