۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۶
کد خبر: 82098499
T T
۰ نفر
تولید گندم در دولت یازدهم سالانه دو میلیون تن افزایش داشته است

بجنورد - ایرنا- معاون وزیر جهاد كشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاكنون سالانه دو میلیون تن به تولید گندم افزوده شده است به طوریكه پیش بینی می شود امسال 10 میلیون تن گندم از كشاورزان خریداری شود.

اسكند زند در حاشیه بازدید از مزارع غلات شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه پارسال هشت میلیون تن گندم خریداری شد اظهار كرد: پیش بینی می شود امسال 10 میلیون تن گندم خریداری شود.
وی میزان خرید گندم در سال های 92، 93و 94 را به ترتیب چهار، شش و هشت میلیون تن دانست و گفت: این میزان در سال جاری به 10 میلیون خواهد رسید كه نیازی به واردات گندم نخواهد بود.
زند تامین بذر خوب، توزیع نهادهای كود، مبارزه با آفات و بیماری ها خصوصا سن و زنگ، رعایت بیشتر توصیه های فنی، تراكم تاریخ كاشت، قیمت مناسب محصول و خرید تضمینی را از جمله حمایت ها و مشوق های خوب در زمینه افزایش تولید گندم دانست.
معاون وزیر جهاد كشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی گفت: اگر به عوامل یاد شده توجه بیشتری شود به طور قطع در زمینه تولید گندم خودكفا خواهیم شد.
زند با بیان اینكه هم اكنون سطح زیر كشت گندم زیر شش میلیون هكتار است افزود: سطح زیر كشت گندم امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش نداشته و رو به كاهش است اما، آن چیزی كه باعث افزایش تولید گندم شده افزایش راندمان تولید در واحد سطح بوده است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی روز چهارشنبه در سفر یك روزه خود به خراسان شمالی از چند مزرعه غلات در شیروان بازدید كرد.
7186/ 6042
۰ نفر