۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82247350
T T
۰ نفر
وزیر شیلات نروژ خواستار تولید مشترك ماهی سالمون در ایران شد

كرج- ایرنا- وزیر شیلات نروژ با اشاره به اینكه ماهی سالمون نروژ در دنیا بی نظیر است، گفت كه آمادگی داریم تا به طور مشترك این نوع ماهی را در ایران تولید كنیم.

به گزارش ایرنا، پرسنت برگ كه به همراه 100 كارشناس از 62 شركت تولیدی این كشور به ایران سفر كرده، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از ماهی سرای كاسپین كرج كه با حضور مسئولان جهاد كشاورزی استان البرز صورت گرفت، اظهار علاقه كرد تا در این سفر در بخش دولتی و خصوصی مبادلات داشته باشند و 2 كشور از تجربیات یكدیگر بهره ببرند.
وی در این نشست گفت: آماده امضای تفاهم نامه با سازمان دامپزشكی ایران هستیم تا آغازی بر یك شراكت پایدار در بخش دولتی باشد.
وی افزود: ایران برای كشور نروژ بازار بسیار جذابی است و ما می‌توانیم ماهی سالمون با كیفیت خودمان را به ایران بفروشیم و معتقدیم كه ایرانی‌ها شایسته‌ خوردن بهترین ماهی دنیا هستند.
وی اضافه كرد: ایران از تولیدكنندگان بزرگ آبزیان در آسیا است و نروژ نیز سالانه 1.3 میلیون تن سالمون و قزل آلا تولید می كند.
وزیر شیلات نروژ گفت: ایران اهداف بسیار بلندی در تولید و توسعه در زمینه شیلات و توسعه ملی نسبت به آن چیزی كه فكر می كردیم، دارد و می تواند تبادل اطلاعات و تجربیات خوبی با 62 شركت تجاری اقتصادی نروژی داشته باشد.
1535/6156خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
۰ نفر