رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از یک میلیون تن انواع آبزیان در سال ۹۵ تولید شد

19:30 - 01 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۰۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰ هزارتن انواع آبزیان در سال ۹۵ به شیوه های صید و آبزی پروری در کشور تولید شد.
پروش آبزیبه گزارش گروه اقتصاد به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن صالحی با بیان این که بیش از یک میلیون و ۵۰ هزارتن انواع آبزیان در سال ۹۵ به شیوه های صید و آبزی پروری در کشور تولید شد، خاطرنشان کرد: از این میزان ۴۵۰ هزارتن محصولات شیلاتی به شیوه آبزی پروری تولید شده است.

وی تصریح کرد: براساس تفاهمی که با معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، تمهید شده تا از ظرفیت طرح های آب و خاک برای آبزی پروری استفاده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: آبزی پروری در مناطقی که کشاوزی با تهدید مواجه بوده توانسته به عنوان اشتغال جایگزین برای درآمدزایی و حفظ معیشت و تثبیت جمعیت روستایی ایفای نقش کند.

رئیس سازمان شیلات ایران اضافه کرد: با بکارگیری روش ها و فناوری های جدیی در استخرها و واحدهای ۱۰۰ متر مربعی، آبزی پروری درآمد و سود بیشتری نسبت به کشاورزی خرد دارد.

صالحی گفت: برگزاری جشنواره های غذاهای دریایی برای افزایش سرانه مصرف ابزیان همزمان با افزایش تولید در دستور کار سازمان شیلات قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *