خبرگزاری کار ایران

آیا خوردن غذای محلی می تواند باعث کاهش فشار خون و دیابت شود؟

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۱۷۹

مطالعات تجربی اخیر نشان می دهند که مصرف مواد غذایی محلی با افزودنی های کمتر باعث کاهش چربی شکم، فشار خون و خطر دیابت می شود. مواد غذایی که می خوریم، تأثیر زیادی بر سلامت عمومی ما دارد .شیوع دیابت نوع ۲ و چاقی نشانه ی روشنی است که باید عادات غذایی افراد مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، رژیم هایی که معمولا برای سلامتی توصیه می شوند، احتمالا شامل میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌های کامل و مقدار محدودی قند، نمک و چربی است.

محققان در ایتالیا، متوجه تأثیر مصرف غذایی محلی بر سلامت مصرف کنندگان شدند. به جای تمرکز بر روی چربی و قند، آنها تنها به مواد افزودنی توجه کردند. و از شرکت کنندگان خواستند که مصرف غذاهای محلی را بیشتر کنند.

در مجموع، ۱۵۹ شرکت کننده سالم این مطالعه ۶ ماهه را تکمیل کردند. دانشمندان طیف وسیعی از پارامترها را بررسی کردند، از جمله قد، وزن، فشار خون سیستولیک (فشار در شریان ها هنگام قاعدگی) و فشار خون دیاستولیک (فشار در شریان ها زمانی که قلب در بین ضربات قرار دارد).

در میان چیزهای دیگر، آنها چربی و چربی شکم و سطوح اضطراب و افسردگی افراد را اندازه گیری کردند. دانشمندان نمونههای خون را برای اندازه گیری قند خون آرام و سطوح پتاسیم، سدیم، انسولین، کراتین و پپتید C (اندازه گیری میزان تولید انسولین) اندازه گیری کردند.

در ابتدای مطالعه تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود نداشت.

پس از گذشت ۶ ماه، محققان تست های آزمایشگاهی که در ابتدای مطالعه انجام دادند تکرار کردند.

در هر دو گروه، شاخص توده بدن (BMI) و میزان نمک در خون کمتر از مقادیر پایه بود. با این حال، تفاوت میان گروه ها نیز وجود داشت.

محققان دریافتند که طی ۶ ماه، شرکت کنندگان با مصرف محصولات محلی دارای میزان قند ناشتا پایین نسبت به گروه دیگربودند. همچنین، در مقایسه با اندازه گیری های پایه آنها، گروه های غذایی محلی دارای سطوح پایین چربی احشایی، کاهش فشار خون سیستولیک و بهبود نمرات افسردگی بودند.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز