۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۹:۲۸
کد خبر: 82250632
T T
۰ نفر
بازدید 10 هزار نفر از نمایشگاه بین المللی ماشین های كشاورزی در گرگان

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شركت نمایشگاه های بین المللی گلستان گفت: افزون بر 10 هزار نفر از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات كشاورزی، ادوات، صنایع وابسته و نهاده های كشاورزی در گرگان مركز استان بازدید كردند.

مهرداد یزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات كشاورزی، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های كشاورزی پس از چهار روز فعالیت، جمعه شب به كار خود پایان داد.
وی اضافه كرد: علاوه بر دست اندركاران بخش كشاورزی، كارشناسان و كشاورزان، هیات های خارجی از كشور عراق و نیز سفیر اتریش در ایران و رایزن بازرگانی این كشور نیز از نمایشگاه ماشین های كشاورزی در گرگان دیدن كردند.
به گفته وی؛ همچنین درحاشیه نمایشگاه ، میز مذاكره میان هیات تجاری 11 نفره عراق با تولیدكنندگان شركت كننده در نمایشگاه دوازدهم برگزار شد.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات كشاورزی، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های كشاورزی از ششم تا نهم مهرماه با حضور تولید كنندگان 14 استان كشور و نمایندگان انحصاری هشت شركت خارجی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گلستان در گرگان دایر بود.
در مراسم آغاز به كار این نمایشگاه كامبیز عباسی رئیس مركز توسعه مكانیزاسیون وزارت جهاد كشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و كشوری حضور داشتند.
در این دوره از نمایشگاه 67 شركت از استان های گلستان، اصفهان، خراسان رضوی، تهران، قزوین، مازندران، البرز، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، كردستان، فارس و كرمان و نمایندگان انحصاری شركت هایی از كشورهای ایتالیا، تركیه، هلند، سوئد، اسلونی، چك، چین و اسپانیا تولیدات خود را در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع عرضه كرده بودند.
در این نمایشگاه، ماشین آلات و ادوات با الگو و تكنولوژی نوین مكانیزاسیون، ماشین های كشت مستقیم (كشاورزی حفاظتی)، ماشین های برداشت (كمباین و تراكتور)، كشنده ها و دنباله بندها، تجهیزات تسطیح زمین كشاورزی، سامانه های آبیاری و لوله و اتصال و نهاده ها شامل بذر، كود، سم و نهال، انواع كودپاش و سمپاش و علف كش های ارگانیك، ماشین آلات راه سازی، تجهیزات و لوازم اتصال در سامانه های آبیاری، تولید لوله های یو پی وی سی، دستگاه بوجاری غلات و حبوبات و انواع بالابر و كودهای آلی عرضه شده بود.
نمایشگاه بین المللی استان گلستان واقع در كیلومتر پنج جاده گرگان - آق قلا دارای 6 هزار متر مربع سالن سرپوشیده است.
استان گلستان با یك میلیون و 900 هزار نفر جمعیت از قطب های مهم كشاورزی كشور به شمار می رود.
طبق گزارش اخیر سازمان جهادكشاورزی تولیدات استان در بخش های زراعت، باغبانی، دام و طیور، صید و پرورش ماهیان خاویاری، خاویار و جنگل و مرتع در سال زراعی گذشته چهار میلیون و 348 هزار تن بود.
گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار كیلومتر مربع علاوه بر 650 هزار هكتار زمین كشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هكتار باغ، 452 هزار و 185 هكتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هكتار مرتع، 120 كیلومتر اراضی ساحلی، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری دارد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان **انتشار دهنده: پری سالارنیا
۰ نفر