۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۴۳
کد خبر: 82660862
T T
۰ نفر

كشف هفت و نيم تن مواد غذايي فاسد در آستارا

۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۴۳
کد خبر: 82660862
كشف هفت و نيم تن مواد غذايي فاسد در آستارا

آستارا - ايرنا - سرپرست شبكه بهداشت و درمان آستارا از كشف هفت و نيم تن مواد غذايي فاسد، پيش از توزيع در واحدهاي صنفي اين شهرستان و معرفي 2 متهم به محاكم قضايي خبر داد.

شهرام حسين نژادي روز دوشنبه با اعلام اين خبر به خبرنگار ايرنا گفت: اين محموله فاسد توسط يك خودرو از استان هاي شمالغرب به مقصد آستارا حمل مي شد كه ماموران واحد بهداشت محيط با همكاري عوامل انتظامي ايستگاه بازرسي قلعه اين شهرستان، آن را كشف و ضبط كردند.
وي با اشاره به اينكه بيشتر اين مواد انواع لواشك بود، افزود: ارزش اين محموله فاسد، 550 ميليون ريال است و شبكه بهداشت و درمان با همكاري دستگاه هاي متولي به عرضه مواد غذايي نظارت جدي دارد.
حسين نژادي از عزم ماموران بهداشت بر نظارت به عرضه مواد غذايي در مدارس آستارا خبر داد و بيان كرد: عرضه مواد غذايي سالم و مغذي به دانش آموزان بايد بر اساس رعايت بهداشت فردي انجام شود و متصديان فروش آن نيز بايد كارت بهداشتي داشته باشند.
وي ادامه داد: كارشناسان بهداشت، مديران مدارس آستارا را به ايجاد مكان مناسب عرضه مواد غذايي سالم ملزم كرده اند و بايد قبل از سال تحصيلي جديد، به موارد و مكان هاي بهداشتي مدارس رسيدگي و اقلام مورد نياز آنها تامين شود.

** تخليه بيش از 82 هزار تن كالا در انبارهاي عمومي آستارا
مديرعامل شركت انبارهاي عمومي و خدمات گمركي آستارا از تخليه 82 هزار و 29 تن كالا در انبارهاي عمومي اين شهرستان از ابتداي امسال تا پايان مردادماه خبر داد.
كيومرث مجلسي در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: ميزان تخليه كالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد رشد داشته است.
وي افزود: 81 هزار و 808 تن كالا نيز در اين مدت در انبارهاي عمومي آستارا بارگيري شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزايش داشته است.
وي در خصوص آمار رسوب يا ماندگاري كالا در انبارهاي عمومي آستارا گفت: در سال جاري ميزان رسوب كالا به 36 هزار و 127 تن رسيد و با مدت مشابه سال قبل برابر است.
33 شركت در حوزه انبارهاي عمومي و خدمات گمركي در ايران فعال است و به تازگي شعب انبارهاي عمومي شهرستان هاي اردبيل و بيله سوار به علت نزديكي به شركت انبارهاي عمومي و خدمات گمركي آستارا، زير مجموعه اين شهرستان قرار گرفته است.
شركت انبارهاي عمومي و خدمات گمركي آستارا در سال 1353 تاسيس شده و همجواري با كشورهاي آسياي ميانه بويژه جمهوري آذربايجان، بهره مندي از مبادلات و عمليات گمركي منطقه، مجاورت با بندر آستارا، استفاده از ظرفيت هاي گمركي بندر، دارا بودن شبكه ريلي داخلي هدايت واگن ها، داشتن سه باب انبار مسقف با 9 هزار مترمربع مساحت، سه باب هانگار (انبار سرپوشيده بدون ديوار) با 27 هزار مترمربع مساحت و يك بارانداز با 11 هزار مترمربع مساحت از مزايا و امكانات شركت انبارهاي عمومي و خدمات گمركي بندر آستاراست.
شهرستان آستارا با 62 روستا و 2 بخش و 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و نوار مرزي جمهوري آذربايجان واقع شده است.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده: كبيري
7105 / 7124 / 2007

سرخط اخبار استان‌ها