خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی مهاباد مطرح کرد:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن انگور از تاکستان‌های مهاباد/ افزایش ۳۰ درصدی تولید انگور در شهرستان

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۲۱۲

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت : پیش بینی می‌شود، امسال ۲ هزار و ۶۶۴ تُن انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت ‌شود که نسبت به سال قبل از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار است.

جعفر ایمانیان در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد: پیش بینی می‌شود، امسال ۲ هزار و ۶۶۴ تُن انگور از تاکستان‌های مهاباد برداشت ‌شود که نسبت به سال قبل از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار است.

وی افزود: در مهاباد هم‌اکنون در مجموع ۵۹۰ هکتار تاکستان‌ وجود دارد که ۴۸۸ هکتار آن به صورت باغ‌های بارور و مابقی به صورت غیربارور است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با بیان اینکه امسال مجوز احداث باغ‌های آبی در سطح استان صادر نشده، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۵۲ هکتار از باغ‌های انگور در این شهرستان آبی و ۳۳۶ هکتار آن نیز به صورت دیم است. 

ایمانیان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و ۸۲۴ تن محصول از تاکستان های دیم با میانگین سه تن در هر هکتار و ۸۴۰ تن محصول نیز از مزارع آبی با میانگین ۱۲ تن در هکتار برداشت شود.

وی با بیان اینکه فصل برداشت انگور از اواخر ماه جاری تا نیمه اول مهر است، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های ترویجی برای کشاورزان و عدم  سرمازدگی موجب افزایش تولید این محصول در سال جاری شده است.

این مقام مسئول کشت محصولات دیمی را عامل مهمی برای جلوگیری از فرسایش و تخریب منابع طبیعی دانست و گفت: در شرایط بحرانی و کمبود منابع آبی، محصول انگور به علت نیاز آبی کم در استان می‌تواند به عنوان یکی از محصولات جایگزین در استان و در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ترویج و کشت شود.

ایمانیان تصریح کرد: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا، مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز