۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85465948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ممنوعیت احداث باغ در پایاب چاه های قزوین

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۳
کد خبر: 85465948
ممنوعیت احداث باغ در پایاب چاه های قزوین

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: احداث هرگونه باغ در پایاب چاه‌های استان به دلیل محدودیت منابع آبی ممنوع بوده و برای این اقدام باید مجوز گرفت.

محمدحسین عطایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هرگونه تغییر اراضی کشاورزی از حالت اولیه نیاز به مجوز دارد که احداث باغ نیز از جمله مواردی است که برای احداث آن باید از جهادکشاورزی مجوز گرفت.

وی تصریح کرد: دلیل ممنوعیت احداث باغ در پایاب شبکه دشت قزوین با هدف تامین آب از این شبکه با هدف برون رفت از وضعیت موجود بوده که باید مورد توجه بهره برداران استان قرار گیرد.

عطایی با بیان اینکه روش‌های نوین آبیاری و اجرای الگوی کشت مهمترین راهکار برون رفت از وضعیت موجود در منابع آبی است، ادامه داد: با توجه به وضعیت منابع آبی چاره ای جز استفاده از روش های نوین برای تولید محصولات کشاورزی و اجرای الگوی کشت در مزارع استان نداریم.

این مسوول در ادامه به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: طرح جهش تولید به عنوان یک طرح ساختاری و هوشمند در راستای اجرای الگوی کشت و با هدف افزایش تولید اجرا می شود که در این طرح با روش کارشناسی می‌توان افزایش تولید در دیمزارها را شاهد باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: رعایت الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی می‌تواند علاوه بر حل معضل کم آبی به افزایش راندمان تولید و بهره وری در سطح منجر شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha