۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۴۰
کد خبر: 82785831
T T
۰ نفر
قزاقستان صادرات محصولات كشاورزي به ايران را افزايش مي دهد

باكو – ايرنا – قزاقستان برنامه ريزي كرده است در سا ل 2018ميلادي محصولات كشاورزي ، گوشت و دام زنده به جمهوري اسلامي ايران و چند كشور ديگر را افزايش دهد .

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاري ' كازينفورم ' قزاقستان ، اين كشور نقشه راه ويژه اي براي توسعه صادرات محصولات كشاورزي مانند گندم ، انواع گوشت و دام زنده تدوين كرده است .
«نورژان آلتايوف» معاون وزير كشاوزي قزاقستان اعلام كرد ، الزامات دامپزشكي درباره صادرات گوسفندهاي زنده ، بره يخ زده و بره سرد با جمهوري اسلامي ايران هماهنگ شده و در سال 2017 ميلادي براي نخستين بار صادرات گوسفند و بره زنده آغاز شده است .
وي افزود: در اوايل سال جاري ميلادي نيز الزامات صادرات گوشت گاو و گاو زنده به جمهوري اسلامي ايران مورد توافق قرار خواهد گرفت .
معاون وزير كشاورزي قزاقستان گفت : ما همچنين در باره شرايط خاص صادرات گندم به جمهوري اسلامي ايران به توافق رسيديم و قرارداد ميان شركت ' پرودكورپوراسيا' قزاقستان و شركت هاي ايراني در باره واردات اين محصول امضا شده است.
قزاقستان همچنين برنامه ريزي كرده است حجم صادرات محصولات ماهي ، بره يخ زده ، عسل ، گندم ، گوشت اسب ، اسب زنده و سويا به چين را افزايش دهد و تفاهمنامه در باره صادرات اين محصولات نيز ميان دو كشور امضا شده است .
به گفته نورژان آلتايوف ، قزاقستان در سال 2018 ميلادي برنامه ريزي كرده است گوشت مرغ ، گوشت گوسفند و گاو و ساير محصولات دامداري به امارات متحده عربي را 30 الي 50 درصد افزايش دهد .
وي افزود: در رابطه با عربستان، قزاقستان موفق شده است محدوديت هاي صادرات گوسفند و گاو زنده و نيز گوشت گوسفند و بره به اين كشور را از سر راه بردارد .
معاون وزير كشاورزي قزاقستان همچنين اعلام كرد: اين كشور موفق شد حجم صادرات محصولات كشاورزي را از يك ميليارد و 580.3 ميليون دلار در سال 2016 ميلادي به يك ميليارد و 758.2 ميليون دلار در سال 2017 ميلادي را افزايش دهد .
آساق **337**1579**انتشار:مرضيه فاتحي

سرخط اخبار جهان