۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۰۴

فرماندار شازند تاکید کرد:

جمعیت بالای روستایی ضرورت توجه به کشاورزی شازند را دوچندان می کند

جمعیت بالای روستایی ضرورت توجه به کشاورزی شازند را دوچندان می کند

شازند - فرماندار شازند با اشاره به اینکه ۶۲درصد از کل جمعیت شهرستان را قشر روستایی و کشاورز تشکیل می دهد، گفت: این امر ضرورت توجه به مشکلات حوزه کشاورزی منطقه را دوچندان می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعباس میرزایی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه كمیته آب، كشاورزی و منابع طبیعی شهرستان شازند با اشاره به جمعیت ۶۲ درصدی روستایی در شهرستان شازند، افزود: با توجه به جمعیت روستایی باید توجه بیشتری به ارتقای بخش كشاورزی در این شهرستان شود.

فرماندار شازند با بیان اینكه در حال حاضر بخش كشاورزی شازند با مشکلات متعددی روبرو است، افزود: سازمان جهاد كشاورزی شهرستان باید با فرهنگ سازی در زمینه كاشت محصولات كم آب، كشت جدید و كشت های مكانیزه، بخش كشاورزی را به سمت پیشرفت سوق دهد.

وی با اشاره به بیمه كشاورزان گفت: برای بیمه تامین اجتماعی كشاورزان ۵۰۰ نفر در شازند معرفی شده اند كه از این تعداد فقط ۱۵۰ نفر بیمه شده اند و سازمان تامین اجتماعی شهرستان باید در زمینه بیمه مابقی كشاورزان وظایف خود را انجام دهد.

فرماندار شازند به رتبه اول تولید بچه ماهی شهرستان شازند در استان مرکزی نیز اشاره داشت و گفت: امسال شهرستان با تولید هشت میلیون و ۲۰۰ هزار بچه ماهی چشم زده در استان دارای رتبه شد كه با كمك جهاد كشاورزی پنج میلیون بچه ماهی دیگر به آن اضافه خواهد شد.

احداث مجتمع گلخانه ای در شهرستان شازند، بررسی مشكلات اراضی كشاورزی اوقافی روستایی و معرفی شهرستان شازند به عنوان پایلوت در زمینه سنددار كردن اراضی كشاورزی از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 3022435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha