۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82878183
T T
۰ نفر

13 تن مواد غذايي فاسد در فارس معدوم شد

۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82878183
13 تن مواد غذايي فاسد در  فارس  معدوم شد

شيراز - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اينكه نوروز امسال 46هزار بازرسي بهداشتي از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، در استان فارس انجام شده گفت : در اين بازرسي ها 13 تن مواد غذايي فاسد و غيربهداشتي شناسايي و نابود شد.

دكتر علي بهادر رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت:اين بازرسي ها از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، اماكن و سامانه هاي آبرساني، اماكن بين راهي و ديگر مراكز مرتبط با سلامت مردم، انجام گرفته است.
وي همچنين با اشاره به تمهيدات پيش بيني شده براي تامين سلامت و امنيت دارويي مردم و مسافران نوروزي، انجام بيش از 611 بازديد نظارتي در استان از داروخانه ها و همچنين بازديدهاي انجام شده از صنايع غذايي را يادآور شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز، در ادامه با معرفي خدمات مركز پايش مراقبت هاي درماني فارس، به عنوان مركزي فعال در تمام ايام سال و ساعات شبانه روز براي پاسخگويي به مردم در زمينه فرآيندها و خدمات درماني اضافه كرد: براساس آمارهاي موجود، ايام نوروز در اين مركز، بيش از 11 هزار تماس تلفني برقرار شده كه بخشي ازآن شامل پرسش هاي مردمي بوده و بخشي نيز براي پيگيري خدمات رساني به مردم انجام شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز همچنين به 61 هزار ماموريت امدادي اورژانس فارس و فعاليت شبانه روزي خدمات بهداشت و درمان در مجموعه دانشگاه اشاره كرد و گفت: تمام مجموعه دانشگاه براي خدمت رساني در ايام تعطيلات نوروزي بسيج شدند كه در اين ايام مراكز درماني فارس، پذيراي بيش از 671 هزار مراجعه كننده بودند كه بيش از 16 هزار بيمار در مراكز درماني بستري شده و بيش از 651هزار نفر نيز به صورت سرپايي خدمات لازم را دريافت كرده و مداوا شده اند.
وي انجام سه هزار و 93 عمل جراحي در مراكز درماني استان را نمونه گوياي آمادگي پزشكان و تيم هاي درماني براي خدمت رساني به مردم و مسافران نوروزي عنوان كرد و ادامه داد: در اين ايام، متوسط روزانه تعداد پزشكان حاضر در بيمارستان هاي زيرمجموعه اين دانشگاه 500 پزشك و متوسط روزانه تعداد متخصصان مقيم نيز 643 پزشك متخصص بوده است.
بهادر ادامه داد: بر اساس آمارهاي اورژانس فارس از 28 اسفند 96 تا 14 فروردين 97 در مجموع دو هزار و 117ماموريت مربوط به سوانح ترافيكي انجام شده و به سه هزار و 401هموطن مصدوم ارايه خدمت شده است.
6113 /1876

سرخط اخبار استان‌ها