۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۳۳
کد خبر: 82456424
T T
۰ نفر

كشف بيش از 80 تن مواد غذايي فاسد در اروميه

۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۳۳
کد خبر: 82456424
كشف بيش از 80 تن مواد غذايي فاسد در اروميه

اروميه- ايرنا- رئيس مركز بهداشت اروميه گفت: در راستاي اجراي برنامه سلامت نوروزي كه از اسفند ماه در استان آغاز شده است، در 2 هفته گذشته بيش از 80 تن مواد غذايي تاريخ گذشته در اين شهرستان كشف و ضبط شد.

علي صدقياني فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مقدار مواد غذايي فاسد توسط كارشناسان اين شبكه هنگام بازديد از مراكز عرضه كشف و ضبط‌ شده و شامل مواد اوليه ساخت كمپوت، آبميوه، كاكائو، روغن پالم، شيره انگور، بيسكويت و انواع نوشيدني هاست.
وي اضافه كرد: اين مقدار مواد غذايي و بهداشتي به علت تقلبي بودن، نداشتن مشخصات 9 گانه و فاسد شدن به علت رعايت نكردن شرايط نگهداري، سپري شدن تاريخ مصرف و نداشتن مجوزهاي بهداشتي توقيف‌ و جمع آوري شده است.
صدقياني فر با اشاره به اينكه اين مواد غذايي در صورت مصرف مي‌توانست سلامتي شهروندان را به خطر بيندازد، ادامه داد: ارزش اين مواد غذايي و بهداشتي 20 تا 30 ميليارد ريال است.
به گزارش ايرنا در سال جاري افزون بر 120 تن مواد غذايي فاسد كه فاقد مشخصات 9 گانه از جمله تاريخ توليد، انقضا، علامت تجاري، علامت استاندارد ايران، شماره ساخت، شماره بهره برداري است، كشف و ضبط شده است.
مواد غذايي فاسد تهديدي براي سلامتي شهروندان محسوب مي شود به گونه ايكه ممكن است بيماريهايي از جمله سرطان معده و مسموميتها را در پي داشته باشد.
طرح بسيج سلامت نورزي در آذربايجان غربي از يكم اسفند تا 15 فروردين ماه در راستاي تامين بهداشت مواد غذايي و مديريت بهينه توزيع مواد غذايي بهداشتي اجرا مي شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نويد آرين ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني

سرخط اخبار استان‌ها