رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

5 تصمیم تغذیه‌ای برای سال جدید

14:53 - 28 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۴۳۱
سال که نو می شود حال و هوای همه عوض می شود. یک سال بزرگتر و باتجربه تر می شویم. بنابراین طبیعی است که دست از برخی کارها بکشیم و تصمیم بگیریم تغییراتی در سبک زندگی یا رفتارهایمان بدهیم.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از تبیان، بهتر است با تصمیمات جدیدی برای رسیدن به تناسب اندام و داشتن تغذیه سالم به استقبال سال نو بروید. در این مطلب چند توصیه برای رسیدن به این منظور داریم. لطفاً با ما همراه باشید.

حجم غذای مصرفی تان را کنترل کنید

اگر می خواهید وزن کم کنید و به تناسب اندام برسید در سال جدید تصمیم بگیرید که با کاهش حجم غذای مصرفی تان شروع کنید. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که کاهش میزان غذایی که می خورید روند کاهش وزن را سرعت می بخشد و شما را از پرخوری دور می کند.

با نمک سر میز غذا خداحافظی کنید

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که اکثر مردم دو برابر بیشتر از میزان نمک مورد نیاز بدن مصرف می کنند. بدن ما روزانه به یک قاشق چای‌خوری معادل 6 گرم نمک نیاز دارد. نمک زیاد باعث احتباس آب در بافت‌ها، ورم بدن و افزایش فشارخون می شود. غذاهای صنعتی و فراوری شده حاوی میزان زیادی نمک هستند. توصیه می کنیم به غذایتان نمک اضافه نکنید. با همین کار ساده خطر ابتلا به بیماری های قلبی و همچنین فشارخون بالا کاهش می یابد و راحت تر وزنتان را کنترل می کنید.

مصرف آنتی اکسیدان را افزایش دهید

اگر می خواهید وزن کم کنید و به تناسب اندام برسید در سال جدید تصمیم بگیرید که با کاهش حجم غذای مصرفی تان شروع کنید. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که کاهش میزان غذایی که می خورید روند کاهش وزن را سرعت می بخشد و شما را از پرخوری دور می کند.

زمانی که بدن مواد غذایی را تجزیه می کند مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد نیز تولید می شود. این مولکول ها از طریق دود سیگار و نور خورشید و غیره نیز تولید می شوند و به مرور زمان باعث بروز بیماری‌ها، سرطان، التهاب و بیماری های قلبی می شوند.
برای مقابله با این مولکول ها نیاز به آنتی اکسیدان دارید که به میزان زیادی در میوه ها و سبزیجات طبیعی وجود دارد. شکلات سیاه و همچنین قهوه (به میزان متعادل) نیز حاوی این ترکیبات مفید هستند.

هر هفته یک بار گیاهخواری کنید

هر هفته یکبار گیاهخوار شدن نیاز به برنامه ریزی و کار خاصی ندارد اما بدنتان را سرحال و سرشار از مواد مغذی می کند. لوبیا، نخود، نخودفرنگی، عدس، آجیل ها، کره بادام زمینی و دیگر مواد غذایی را وارد برنامه غذایی تان بکنید. می توانید بدون استفاده از گوشت از این مواد غذایی، غذاهای خوشمزه و سیرکننده ای تهیه و میل کنید.

سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن خیری برای بدن ندارد. توصیه می کنیم سال جدید را با ترک سیگار شروع کنید. روش های متعددی برای این کار وجود دارد. یادتان باشد که نیکوتین باعث افزایش قند خون نیز می شود. سیگار را ترک کنید و با انجام ورزش روزانه مناسب سلامتی تان را ارتقا دهید.


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *