۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۷
کد خبر: 82686070
T T
۰ نفر

كشت پاییزه گندم و جو در شهرستان درمیان آغاز شد

۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۷
کد خبر: 82686070
كشت پاییزه گندم و جو در شهرستان درمیان آغاز شد

بیرجند - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی درمیان گفت: كشت پاییزه غلات با محوریت گندم و جو در سطح یكهزار و 200 هكتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

وحید ضیائیان احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 900 هكتار زیر كشت گندم و 300 هكتار زیركشت جو است، سطح زیركشت این دو محصول در شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است.
وی گفت: كشت پاییزه گندم و جو تا اواخر آبان ماه ادامه دارد و محصول آن از اواسط اردیبهشت ماه برداشت می شود.
وی بیان كرد: در راستای عملكرد بیشتر واحد سطح در سال جاری چهار تن بذر اصلاح شده با قیمت هر كیلوگرم یك هزار و 560 تومان بین كشاورزان شهرستان توزیع شد.
مدیر جهاد كشاورزی درمیان افزود: كشاورزان به منظور بهره وری بیشتر از مزارع نسبت به آماده سازی زمین ها از اواخر شهریور ماه اقدام كرده و از بذر اصلاح شده مناسب استفاده می كنند تا راندمان تولید محصول با افزایش روبرو شود.
ضیائیان احمدی با بیان اینكه در سال جاری یك هزار و 650 تن گندم از اراضی شهرستان برداشت شد، اضافه كرد: از این مقدار 900 تن خرید تضمینی شد كه تاكنون 50 درصد بدهی گندمكاران شهرستان پرداخت شده است.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 كیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 كیلومتر با افغانستان مرز مشترك دارد.
شهر اسدیه مركز شهرستان مرزی درمیان در 105 كیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حكیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی

سرخط اخبار استان‌ها