کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

زنگ خطر تولید محصولات داخلی به صدا درآمد/ صادرات سه میلیون تن گندم در راه است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت یک ماه از آغاز کشت پاییزه، تاکنون نرخ خرید تضمینی محصولات در شورای اقتصاد به تصویب نرسیده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین رویداد کشاورزی در هفته ای که گذشت می توان به تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد که با گذشت یکماه از آغاز کشت پاییزه تا کنون  نرخ  مصوب اعلام نشده است.

براساس آخرین اطلاعات با تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی به نظر می رسد که دولت به دنبال کاهش نرخ خرید تضمینی است و به همین خاطر تا تصویب نهایی از اعلام آن خودداری می کند.

از دیگر اخبار مهم کشاورزی می توان به صادرات سه میلیون تنی گندم  و آرد اشاره کرد که براساس رکورد شکنی تولید در سال جاری این امکان به وجود آمده است.

در هفته ای که گذشت علی قنبری مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد که با توجه به میزان خرید تضمینی و رکورد شکنی تولید به دنبال دریافت مجوز صادرات هستیم کبه محض اخذ مجوز صادرات آغاز خواهد شد.

///


معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این موضوع به سبب افزایش صادرات محصولات مختلف در بخش دام و طیور و واردات ناچیز مواردی چون جوجه اجداد، جوجه بوقلمون و کره، رخ داده است.

سرپرست دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی اظهار داشت: بررسی کیفیت گوشت وارداتی از ایرلند مورد تایید قرار گرفته است و پس از بازرسی کارشناسان از شرکت متقاضی واردات بلا مانع خواهد بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت یک ماه از آغاز کشت پاییزه، تاکنون نرخ خرید تضمینی محصولات در شورای اقتصاد به تصویب نرسیده است.

///


مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: با توجه به میزان خرید تضمینی و رکورد شکنی تولید گندم امکان صادرات سه میلیون تن گندم و آرد وجود دارد.


رئیس توسعه ماشینی کردن (مکانیزاسیون) کشاورزی گفت:افزایش تولید و انجام به موقع عملیات نیاز به سرمایه گذاری بیشتر دارد .


مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت :در سال جاری پیش بینی می شود که تولید قزل آلا به مرز 125 هزار تن در سال برسد.


مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری گفت: با توجه به مشکلات نقدینگی دامداران و قطع واکیسناسیون رایگان دام سنگین احتمال شیوع تب برفکی در بین دام های کشور وجود دارد.

///



رئیس سازمان چای گفت:با توجه به تعرفه 20 درصدی واردات نیمی از چای مصرفی مورد نیاز از طریق مبادی قاچاق تامین می شود.

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار