۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۳۹
کد خبر: 82488055
T T
۰ نفر

اجرای طرح های تسطیح و زهكشی اراضی در غرب گلستان

۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۳۹
کد خبر: 82488055
اجرای طرح های تسطیح و زهكشی اراضی در غرب گلستان

گرگان - ایرنا- رئیس سازمان جهاد كشاورزی گلستان از اجرای طرح های تسطیح و زهكشی اراضی در غرب استان خبر داد و گفت: زهكشی 10 هزار هكتار از زمین های بندرتركمن امسال آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جهاد كشاورزی، مختار مهاجر در دیدار با دبیر مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی و نیز مدیرعامل آب منطقه ای با اشاره به طرح های زهكشی اراضی استان اظهار داشت: 610 میلیارد ریال در این پیوند به شهرستان های تركمن و گمیشان اختصاص یافته است.
وی افزود: برای تسطیح اراضی و شبكه زهكشی شهرستان گمیشان توسط شركت پرتو بناور 150 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده كه این پروژه در مرحله مناقصه است.
مهاجر تصریح شد: عملیات تسطیح اراضی و زهكشی روستاهای سرطاق بندرگز و مهتركلاته كردكوی نیز با اعتبار 15 میلیارد ریال شروع و برای مطالعات زهكشی 4 هزار هكتاری در حال تهیه اسناد و نقشه‌برداری هستیم.
رامین نورقلی پور نماینده مردم شهرستان های كردكوی، بندرتركمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت كه تامین اعتبارات این پروژه ها را از طریق سازمان برنامه و بودجه كشور پیگیری خواهد كرد.
همچنین مقرر شد كه در جلسه ای با حضور نماینده مردم غرب گلستان و مسئولان محیط زیست، شیلات و آب منطقه ای استان اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس بررسی و جمع بندی آن در نشستی با دكتر ابتكار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست كشور در تهران برای اجرای نهایی، طرح شود.
7333/1648
**انتشار: پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها