۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۵۵
کد خبر: 81954704
T T
۰ نفر
تولید محصولات كشاورزی آذربایجان شرقی مازاد بر نیاز است

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینكه سلامت تولید محصولات و تامین امنیت غذایی به عنوان عوامل توسعه پایدار در الویت است، گفت: تولید انواع محصولات كشاورزی به جز دانه های روغنی مثل كلزا و مركبات بیش از نیاز بوده و به خارج از استان صادر می شود.

كریم مهری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار كرد: در سال زراعی جاری تولید گندم استان از 196 هزار تن به 400 هزار تن و مازاد بر مصرف استان رسید كه موفقیت بزرگی است.
وی افزود: از ابتدای امسال تاكنون 192 میلیون دلار صادرات محصولات و فرآورده های كشاورزی از جمله تخم مرغ، میوه های سردرختی مثل سیب و محصولات خشكبار، كشمش، پوست، ماهی و سالامبور از استان به كشورهای مختلف انجام شده است.
وی همچنین در خصوص ذخیره سازی میوه شب عید، گفت: حدود 2هزار و 600 تن پرتقال و یكهزار تن سیب ذخیره شده و به جز میوه شب عید ذخیره كالاهای اساسی و راهبردی از جمله گوشت سفید و قرمز در استان انجام و به مقدار كافی وجود دارد.
مهری با اشاره به خسارت سرمازدگی محصولات كشاورزی در استان گفت: كشاورزان استان پنج هزار و 500 میلیارد ریال متحمل خسارت شدند كه امسال تا كنون یكهزار و 200 میلیارد ریال آن در بخش زراعت پرداخت شده و در بخش باغات نیز در حال پرداخت است.
وی همچنین از اجرای طرح پهنه بندی در بخش كشاورزی خبر داد و افزود: اجرای این طرح در 21 شهرستان به پایان رسیده و از 244هزار بهره بردار كشاورزی 182هزار و 595 بهره بردار و از جمله 642 مرغداری به ثبت رسیده است.
مهری بیان كرد: امسال استفاده از تسهیلات برای مكانیزه كردن بخش كشاورزی استان تا كنون یكهزار و 720 میلیارد ریال درخواست و تشكیل پرونده شده كه متوسط جذب تسهیلات برای انجام این كار 380 میلیارد ریال بوده است.
3093/6183

سرخط اخبار استان‌ها