آغاز عملیات بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار كشور ویژه عشایر در جنوب سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - عملیات اجرای بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار كشور ویژه جامعه عشایری در گستره سه هزار هكتار امروز /دوشنبه/ با حضور شماری از مسئولان وزارت جهاد كشاورزی در شهرستان دلگان واقع در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم كه با حضور زارع مشاور وزیر جهاد كشاورزی و مجری آبیاری تحت فشار كشور و صفر زاده قائم مقام سازمان عشایری ایران برگزار شد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با این گستره برای نخستین بار ویژه جامعه عشایری كشور در این استان اجرایی شد.
رضا نجفی افزود: هفت كانون عشایری دلگان در جنوب استان در قالب 600 بهره بردار و مجموع هزار و 250 خانوار ساكن این كانون ها از مزایای این طرح بهره مند می شوند.
وی افزود: برای اجرای این طرح بزرگ 420 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است كه با برنامه ریزی های صورت گرفته دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی صرفه جویی در مصرف آب، بالا بردن راندمان تولید و افزایش سطح زیر كشت را از مهمترین ویژگی های طرح آبیاری نوین ذكر كرد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینكه از سال 74 تا 92، 18 هزار هكتار از زمین های كشاورزی استان مجهز به سامانه آبیاری نوین شده است، افزود: با نگاه ویژه دولت یازدهم به این استان سامانه آبیاری نوین در هشت هزار هكتار دیگر از زمین های كشاورزی اجرا شده یا در دست اقدام است.
وی افزود: همچنین بر روی 25 هزار هكتار دیگر از زمین های كشاورزی استان مطالعات این طرح انجام شده كه 10 هزار هكتار آن آماده امضای قرارداد با پیمانكار است.
گلمورتی مركز شهرستان دلگان در 485 كیلومتری جنوب غربی زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها