مهم ترین اخبار اقتصادی یازدهم خرداد ماه؛

ابلاغ دستورالعمل سه گانه بانک مرکزی به بانک‌ها برای خروج از رکود/ آمادگی برای عرضه بنزین دو نرخی

ارائه تسهیلات ویژه به صادرکنندگان محصولات شیلات و نصب سه رادار جدید در سال جاری از مهم ترین خبرهای منتشر شده امروز بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:

توسعه صنعت هوانوردی در گرو سرمایه گذاری گسترده
وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه صنعت هوانوردی کشور نیازمند سرمایه گذاری گسترده است که این امر باعث حضور موثرتر در عرصه های بین المللی و افزایش قدرت رقابت پذیری در جهان می شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در صورتی که دولت بخواهد صادرات کشور را در جهت حمایت از تولیدکنندگان تقویت کند باید تضمین نرخ ارز و تن‌خواه صادر کنندگان را بر عهده گیرد.

معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت: در صورتی که تولید کنندگان از 300 میلیارد تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی بانک مرکزی استفاده کنند تا 6 درصد بهره به آنها کمک خواهیم کرد.

رئیس سازمان شیلات، از ارائه تسهیلات و امتیازات ویژه ای برای صادرات محصولات با سود 5.3 درصد خبر داد و گفت: در این زمینه اینکه صندوق توسعه ملی اعلام کرده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که با خرید هواپیمای فلایت چک جدید ایران بار دیگر در این حوزه مقدمات مورد نیاز برای پرواز را در اختیار دارد، گفت:نصب سه رادار جدید که اخیرا موافقت‌نامه آن تبدیل به قرار‌داد شده در سال جاری امکان‌پذیر شود.

بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی تکالیف سه گانه ای به منظور هدایت صحیح منابع مالی، فراهم کردن بسترهای خروج فعالیت‌های اقتصادی از رکود را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

مجری طرح آبزی‌پروری گفت: در نظر داریم طی یک برنامه 10 ساله 60 هزار تن ماهی در قفس تولید شود.

سازمان توسعه تجارت در فراخوانی از صادركنندگان دعوت كرد تا در فرآیند انتخاب صادركنندگان نمونه كه امسال بیستمین دوره آن برگزار می شود، ثبت‌نام كنند.

چند سالی است که دامداران و صنایع لبنی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند و در این بین وزارت جهاد کشاورزی حمایت لازم را انجام نداده است.

داشتن کارت بازرگانی ضمن امکان ایجاد سوء استفاده و هزینه هایی مالی برای فعالان اقتصادی، بوروکراسی اداری نیز ایجاد می کند اما به گفته برخی کارشناسان وجود این کارت برای اقتصاد ایران ضروری است.

معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: براساس آمار بالای 30 هزارتن کلزا از 9 استان خریداری شده و می توان گفت که این رقم تا پایان سال جاری به 90 هزارتن خواهد رسید.

کارشناسان اقتصادی معتقدند برای بهبود شرایط کسب و کار و ایجاد رقابت سالم بین سرمایه گذاران باید با احتیاط وارد عرصه سرمایه گذاری شد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: بار اصلی مدیریت انرژی برق روی دوش بخش توزیع است و به همین دلیل باید برنامه ها در این زمینه با جدیت بیشتری پیگیری شود.

نماینده دوره نهم مجلس شواری اسلامی گفت: ایجاد اشتغال نه تنها در روستاها بلکه در کل کشورمورد بی مهری قرار گرفته است و بسیاری از جوانان هم اکنون درکشور، بیکار هستند.

قیمت نفت برنت با 21 سنت کاهش به 49 دلار و 11 سنت رسید.

مديركل فرودگاه‌های استان از برقراری پرواز شركت هواپيمايی عمان‌اير ،براي نخستين بار در مسير مسقط – مشهد خبر داد.

مجوز عملیات وارسی پروازی یا AWOC توسط وزیر راه و شهرسازی به شرکت فرودگاه‌ها داده می‌شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از برنامه‌ریزی برای بهبود جایگاه صنعت هوانوردی کشور در شاخص GDP و عملیات توریستی خبر داد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در گذشته بنزین را به صورت دو نرخی عرضه می کردیم و اکنون نیز آمادگی لازم را برای اجرای این طرح داریم.

انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار