۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۷
کد خبر: 83044055
T T
۰ نفر
یك طرح آزمایشگاهی با حضور وزیر بهداشت در قزوین افتتاح شد

قزوین - ایرنا - در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی روز سه شنبه آزمایشگاه جدید شركت صنایع غذایی نستله ایران بزرگترین تولید كننده شیرخشك در كشور در محمدیه قزوین افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، برای ساخت، تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه كه در زمینه های كنترل كیفی، شیمی و میكروبیولوژی فعالیت می كند، یك میلیون دلار هزینه شده است.
این آزمایشگاه مواد اولیه مربوط به شیرخشك و محصول نهایی را از نظر مطابقت با استاندارد های بهداشتی آنالیز می كند.
با افزایش سرعت آنالیز محصولات توسط این آزمایشگاه، امكان توزیع تولیدات به زمان كوتاه تر یعنی از هفت روز به چهار روز كاهش داده است.
نستله ایران كه با سرمایه گذاری خارجی به فعالیت می پردازد، بزرگترین واحد تولیدكننده شیر خشك و صنایع وابسته در ایران بازدید كرد.
حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی پیش از افتتاح این آزمایشگاه، از بخش های مختلف كارخانه نستله قزوین دیدن كرد و از نزدیك در جریان فرایند تولید شیرخشك در این واحد تولیدی قرار گرفت.
جوزپه كارلا مدیر شركت نستله ایران در این بازدید گفت: این شركت دارای 17 سال سابقه فعالیت در ایران است و در این مدت تلاش كرده تا با تولید محصولات سالم و با كیفیت به حفظ و ارتقای سلامت شهروندان ایرانی كمك كند.
وی با بیان اینكه نستله در 86 كشور دنیا دارای 418 كارخانه است،افزود: این شركت به عنوان بزرگ ترین تولید كننده صنایع غذایی جهان دارای 37 مركز تحقیق و توسعه و چهار مركز نوآوری است.
كارلا با اشاره به فعالیت نستله در كشورهای اسلامی،گفت: ما در تولیدات خود در كشورهای مسلمان به برند حلال توجه داریم.
وی در ادامه با اشاره به تولید شیرخشك در واحد نستله قزوین، اظهار داشت: فناوری كه در این كارخانه از آن برای تولید محصول استفاده می كنیم همانی است كه در كشورهای اروپایی نیز از آن بهره گرفته ایم.
مدیر شركت نستله ایران گفت: هیچ محدودیتی برای تولید شیرخشك در ایران نداریم و آماده ایم تا با تمام توان نیازهای كشور در این خصوص را تامین كرده و حتی به صادرات محصول نیز بپردازیم.
شركت نستله با سرمایه گذاری خارجی فعالیت خود در ایران را از سال 80 آغاز كرده است.
این شركت از سال 82 در زمینه تولید شیرخشك در استان قزوین به فعالیت مشغول است.
در حال حاضراین شركت در ایران محصولات خود را با 15 برند به بازار عرضه می كند.
7388*3013

سرخط اخبار جامعه