فشارخون را جدی بگیرید

20:09 - 27 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۱۶۹
یک متخصص تغذیه با هشدار به بی توجهی افراد به فشار خون بالا به ارائه برخی نکات تغذیه‌ای پرداخت.
به گزارش گروه فضای مجازی، فرشته شهیدفر‌ متخصص تغذیه با اشاره به روز جهانی فشارخون‌ اظهار داشت: بیماری فشار خون بالا بیماری مزمن شایعی است که در آن مقدار فشار خون از حد طبیعی بالاتر می‌رود و منجر به آسیب اندام‌های حیاتی مثل قلب، مغز، کلیه و چشم می‌شود.

بسیاری از افراد سال‌ها مبتلا به فشار خون بالا هستند بدون اینکه از بیماری خود مطلع باشند که کنترل، خود مراقبتی و درمان می‌تواند در ابتلا به بیماری فشار خون بسیار تأثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: بیماری فشارخون باعث گرفتگی عروق و مشکلات قلبی می‌شود و افرادی که سابقه چنین بیماری را دارند باید از مصرف بیش از حد نمک خودداری کنند.

شهیدفر تأکید کرد: مصرف بیش از حد نمک و حتی چربی می‌تواند بیماری افزایش فشار خون را تحریک کند و افراد مستعد به این بیماری باید مصرف سبزیجات و میوه‌جات را جزو برنامه اصلی و روزانه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: افرادی که دارای بیماری فشارخون هستند باید از مصرف انواع ترشی و غذاهای شور جلوگیری کنند، زیرا نمک به عنوان قاتل سفید باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی از جمله کلیه، قلب می‌شود و رگ‌های شریانی را تنگ می‌کند.

فشارخون را جدی بگیرید 

این متخصص تغذیه یادآور شد: مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم در بهبود فشار خون بسیار موثر است و مصرف کم مواد غذایی حاوی سدیم و چربی های اشباع موجب کاهش فشار خون خواهد شد. پس باید مصرف نمک را محدود کنید و مواد غذایی حاوی پتاسیم،منیزیم و کلسیم دریافت کنید.

وی یادآور شد: زالزالک یک درمان گیاهی مؤثر برای کاهش فشار خون است که هزاران سال در طب سنتی چین بکار برده شده است. جوشانده زالزالک تمام خواص مفید برای سلامت قلب و عروق، کاهش فشار خون، پیشگیری از لخته شدن خون در رگ ها و افزایش جریان خون را داراست. و مکمل های آن به صورت قرص، شربت و چای در بازار موجود است.علاوه بر این می توانید از آب کرفس نیز برای پایین آوردن فشارخون استفاده کنید. بطورکلی کرفس ادرارآور است و به همین دلیل در پایین آوردن فشارخون موثر می باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *