۳ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۵۲
کد خبر: 82708698
T T
۰ نفر
تنگناهای كشاورزی در كشور باید برطرف شود

اردبیل-ایرنا- رییس كمیسیون كشاورزی، آب ومنابع طبیعی گفت: تنگناهای كشاورزی در كشور فراوان است و باید برای برطرف كردن آن توجه وِیژه ای صورت گیرد.

علی اكبری روز چهارشنبه در دیدار اعضای كمیسیون كشاورزی،آب و منابع طبیعی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: كشور ما در زمینه كشاورزی قابلیت های زیادی دارد كه با شناسایی این قابلیت ها می توان توانمندی این بخش را رقم زد.
وی بابیان اینكه هم اكنون بسیاری از كشاورزان با مشكل نوسانات بازار روبرو هستند افزود: كشاورزان در تولید و عرضه محصولات خود بویژه در سیب زمینی و میوه دستخوش ناملایمات شدید بوده و متحمل خسارت بیشتری می شوند و مجلس بدنبال آسیب شناسی در این موراد می باشد .
اكبری گفت: اعضای كمیسیون كشاورزی با نگاه آسیب شناسانه به استان ها سفر می كنند تا از نزدك با مشكلات كشاورزان آشنا شوند .
رضا كریمی نماینده اردبیل ،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس كمیسیون كشاورزی هم در این جلسه گفت: حضور در استان ها از برنامه های مهم این كمیسیون است تا از نزدیك با طرح های كشاورزی و مشكلات موجود آشنا شویم .
وی افزود: اعضای كمیسیون كشاورزی مجلس در سفر خود به استان اردبیل تنگناهای موجود را مشاهده و برای رفع آنها تصمیم گیری خواهد نمود .
كریمی رونق بخش كشاورزی را یادآور شد و گفت:با توسعه و رونق این بخش شاهد تولید و اشتغال بیشتری در كشور خواهیم بود.


نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل گفت:كمیسیون كشاورزی در مجلس یكی از كمیسون های حساس است كه باید بعنوان یك مجموعه آرمانی در اصلاح بهداشت غذایی كه وضعیت مناسبی در كشور ندارد، تلاش بیشتری داشته باشد.
آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل نیز در این دیدار گفت: در تشخیص اولویت ها خطا رفته ایم و مجلس باید اولویت ها را تشخیص داده و روستاییان و عشایر را دراولویت اول قرار دهد تا آنها بتوانند با آسودگی خاطر به تولید محصولات خود بپردازند.
وی با اشاره به تاخیر مطالبات كشاورزان بیان كرد: هنوز مطالبات گندمكاران استان اردبیل پرداخت نشده وآنها توان مالی برای خرید بذر ندارند و دولت و مجلس هم نباید به این موضوع بی تفاوت باشند.
امام جمعه اردبیل به موضوع بحران آب در كشور اشاره كرد و گفت: چالش آینده در شهرها و روستاها آب خواهد بود وباید برای مدیریت حقابه استان ها از هم اكنون تدابیرویژه ای اندیشیده شود.
اعضای كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس برای دیدار 2 روزه از استان عصر چهارشنبه وارد اردبیل .شدند. این نمایندگان در قالب چهار گروه به شهرستان های مختلف استان اردبیل سفر خواهند كرد.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی ز اده
6016/7110

سرخط اخبار سیاست