۵ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۲۲
کد خبر: 82399242
T T
۰ نفر
امكان پرورش ماهی در حریم رودخانه های چهارمحال و بختیاری فراهم شد

شهركرد- ایرنا- كارشناس مدیریت شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری از صدور مجوز و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، برای احداث پرورش ماهی سردابی (قزل آلا) با حفر چاهك در حریم رودخانه های این استان خبر داد.

علی طاهری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید مواد پروتئینی، شیلات استان با رعایت حریم بستر رودخانه ها و فرایند زیست محیطی، صدور مجوز برای احداث و تولید ماهیان سردابی به متقاضیان دارای شرایط را در دستور كار قرار داده است.
وی اظهار كرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان دولت تدبیر و امید، بهره برداران با ایجاد كارگاه و حفر چاهك در حریم آب های روان استان، تسهیلات بانكی با بهره كم پرداخت می كنند.
طاهری تعداد مزارع پرورش ماهی سردابی در سطح استان را 340 مزرعه و 7 كارخانه تولید خوراك آبزیان دانست و تصریح كرد: این استان با تولید سالانه بیش از 16 هزار تن ماهی قزل آلا رتبه نخست تولید ماهیان سردابی كشور را به خود اختصاص داده است.
وی هدف از اجرای طرح احداث مزارع پرورش ماهی با احداث چاهك را جلوگیری از خسارت ناشی از طغیان رودخانه ها و تلفات محصولات بهره برداران در مسیر آبهای روان، كاهش و كنترل بیماری آبزیان و استفاده بهینه از منابع آب منطقه عنوان كرد.
استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه بزرگ كارون، زاینده رود و بخشی از رودخانه دز بیش از یكهزارو 400 كیلومتر حریم رودخانه دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهند ه: جهانبخش صفری دهكردی
6199/6021

سرخط اخبار استان‌ها