۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82134155
T T
۰ نفر
سرمایه‌گذاری در صنعت غذا و كشاورزی كشور جان می‌گیرد

تهران- ایرنا- رییس كمیسیون كشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران گفت: تعیین نرخ 15 درصدی سود تسهیلات سرمایه گذاری در بخش كشاورزی، تاثیری مثبت خواهد داشت و باعث می شود سرمایه‌گذاری در صنعت غذا و كشاورزی جانی دوباره بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، كاوه زرگران با اشاره به مصوبه های جلسه شورای پول و اعتبار گفت: با توجه به نقش مهم بخش كشاورزی در تولید ناخالص ملی و پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ضرورت حمایت همه جانبه از تولید اقتصادی در بخش كشاورزی و صنایع غذایی باید این اقدام را به فال نیك گرفت و چشم‌انداز روشن‌تری را برای این بخش نوید داد.
دبیركل كانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران تاكید كرد: بخش كشاورزی و صنایع غذایی ایران با وجود همه مشكلات، ظرفیت این را دارد كه به عنوان موتور پیشران سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شناخته شود و در صورت ادامه سیاست‌های حمایتی نظیر آنچه در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار تصویب شد، می‌توان امیدوار بود ایران در صادرات محصولات فرآوری شده و صنایع تبدیلی ارزآوری كند.
زرگران با تاكید بر اینكه این مصوبه از تاریخ 16 تیرماه سال جاری از سوی بانك‌ها و موسسات اعتباری لازم الاجرا است، گفت: نرخ سود 15 درصدی تسهیلات بخش كشاورزی می‌تواند گامی مهم برای بروز توانایی واقعی در بخش كشاورزی ایران ارزیابی شود.
وی اظهار امیدواری كرد با تلاش‌ و پیگیری‌های وزیر جهادكشاورزی و حمایت دیگر اركان دولت، نرخ 14 درصدی فعلی تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز كاهش پیدا كند.
هفته گذشته، شورای پول و اعتبار در یك هزار و دویست و بیستمین نشست خود، اقدام بانك ها و موسسه های اعتباری برای تعدیل نرخ های سود علی الحساب سپرده بانكی به حداكثر 15 درصد را برای سپرده های یك ساله تایید و تصویب كرد.
همچنین در این نشست نرخ سود تسهیلات عقود مشاركتی و غیرمشاركتی، حداكثر معادل 18 درصد تعیین شد.
همچنین شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات بانك كشاورزی برای تسهیلات سرمایه گذاری را معادل 15 درصد و برای سایر تسهیلات معادل 18 درصد تعیین كرد.
اقتصام**9189**1561
۰ نفر