۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82095599
T T
۰ نفر
یكهزار و 600 هكتار از اراضی شالیكاری آستارا به صورت مكانیزه كشت شد

آستارا- ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی آستارا از كشت یكهزار و 600 هكتاری اراضی شالیكاری این شهرستان به صورت مكانیزه خبر داد.

ایرج شیاركار روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: نشاء برنج همه ساله از هفته های نخست اردیبهشت در شهرستان آستارا آغاز می شود و تا هفته اول خرداد ماه ادامه پیدا می كند.
وی با اشاره به اینكه عملیات نشاء برنج در تمامی اراضی شالیكاری آستارا به اتمام رسیده است ، افزود: شرایط جوی مناسب باعث سرعت گرفتن عملیات كشت در سال زراعی جدید شد.
وی با بیان اینكه حدود 50 درصد از سطح زیر كشت برنج به صورت مكانیزه انجام شده است ، اضافه كرد: این عملیات با 54 دستگاه نشاء كار انجام شده است.
وی با اشاره به افزایش كشت برنج به شكل مكانیزه در آستارا ، افزود: سال گذشته یكهزار و 400 هكتار به صورت مكانیزه كشت شده بود.
شیاركار اظهار كرد: كاهش سختی كار ، صرفه‌جویی در وقت و انجام بموقع عملیات كشاورزی ، افزایش محصول ، افزایش بهره‌وری از نیروهای كارگری و كاهش هزینه‌های تولید از مهم‌ترین مزایای كشت مكانیزه برنج است، طوری كه تا حدود 50 درصد هزینه‌های جاری كشت برنج را نسبت به روش سنتی كاهش می‌دهد.
مدیر جهاد كشاورزی آستارا در ادامه عمده برنج كشت شده در آستارا را از نوع هاشمی عنوان كرد و افزود: سال گذشته 14 هزار و 500 تن شلتوك و هفت هزار و 500 تن برنج سفید در آستارا تولید شد.
وی ارزش برنج سفید تولیدی را در شهرستان آستارا 563 میلیارد ریال عنوان كرد.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای سه هزار و 200 هكتار شالیزار است.
7105/6070

سرخط اخبار استان‌ها