۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82273870
T T
۰ نفر
سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی نیازمند بازبینی است

تهران- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وكشاورزی ایران گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته در شرایط اقتصادی كشور، سند راهبردی ملی توسعه صادرات غیرنفتی كشورباید مورد بازبینی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، غلامحسین شافعی امروزپنجشنبه در مراسم روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران افزود: در بازبینی این سند باید سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و شرایط پسابرجام لحاظ شود.
وی گفت: سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون ایران آمادگی دارند در بازبینی این سند كمال همكاری را داشته باشند.
شافعی در بخش دیگر سخنان خود پیشنهاد ادغام بانك توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات را مطرح كرد و گفت: این ادغام می تواند در قالب اگزیم بانك فعالیت كند؛ ادغام این دو دستگاه كمك بیشتری به بخش صادرات می كند.
رییس اتاق بازرگانی ایران، چند نرخی بودن و تثبیت تصنعی نرخ ارز را از مشكلات اقتصادی كشوردانست و گفت: بانك مركزی اعلام كرده است كه تا پایان سال ارز را تك نرخی خواهد كرد و بخش خصوصی منتظر عمل به این وعده است.
وی در ارتباط با تاكیدات رییس جمهوری در ارتباط با صادرات كه در مراسم روز ملی صادرات مطرح شد، گفت: رییس جمهوری صادقانه این نكات را مطرح می كند اما گویا برخی پنبه در گوش گذاشته اند و كمتر در صحنه عمل به آن توجه می كنند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم به سه صادركننده مدال افتخار اعطا شد و پنج صادر كننده نیز به عنوان صادركننده ممتاز مورد تقدیر قرار گرفتند.
اقتصام**٩١٨٩**1440
خبرنگار:اسماعیل داودی ** انتشاردهنده:معصومه گلشن
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد