۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۸:۲۶
کد خبر: 82339617
T T
۰ نفر

خلخال ازقطب های تولید عسل استان اردبیل است

۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۸:۲۶
کد خبر: 82339617
خلخال ازقطب های تولید عسل استان اردبیل است

اردبیل -ایرنا- مدیرجهاد كشاورزی خلخال گفت: این شهرستان با تولید سالانه بیش از600 تن ازقطب های بزرگ تولید عسل استان اردبیل محسوب می شود.

هادی ذبیحی روز شنبه در دوره آموزشی كوتاه مدت پرورش زنبورعسل درجهاد كشاورزی خلخال افزود: وجود بیش از 210 هزار هكتار مرتع ، 43 هزار هكتار مناطق جنگلی و بیش از 41 هزار هكتار مزرعه و باغ در منطقه، این شهرستان را به یكی از مناطق مستعد پرورش زنبورعسل تبدیل كرده است .
به گفته وی ، در حال حاضر خلخال با داشتن بیش از 41 هزار كلونی زنبورعسل، رتبه دوم پرورش زنبورعسل استان را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینكه طرح تحقیقاتی انجام یافته در شهرستان خلخال حاكی از وجود دست كم 700 گونه گیاهان دارویی و مرتعی مورد پسند زنبور عسل می باشد، بیان كرد: این تحقیقات برتری عسل تولیدی خلخال را از نظر مرغوبیت نسبت به عسل شمال كشور نشان داده است.
ذبیحی اجرای طرح پرورش تجارتی ملكه و اصلاح نژاد زنبورعسل و تاثیر نژادهای پرمحصول و دارای صفات برتر با كمك بخش خصوصی را از برنامه های مدیریت جهاد كشاورزی درراستای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی برشمرده و بیان كرد: هم اكنون 2هزار نفر در خلخال به صورت مستقیم وغیرمستقیم در پرورش زنبورعسل مشغول به كارمی باشند.
او گفت : در راستای اجرای طرح نظام نوین ترویج كشاورزی و همسو با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی برای ارتقای مهارت زنبورداران و توسعه این صنعت دوره آموزش مهارتی با شركت 60 نفرازعلا قمندان به صنعت زنبورداری و به مدت یك هفته در محل مدیریت جهاد كشاورزی خلخال برگزارشده است .
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است، این شهرستان بواسطه اینكه بیشتر آن مناطق كوهستانی است دارای مرتع و مناطق جنگلی منحصر بفردی می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده : انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7119

سرخط اخبار استان‌ها