Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح پهنه‌بندی در اراضی کشاورزی


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان آموزش و تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طرح پهنه‌بندی در اراضی کشاورزی کشور در حال اجراست.

به گزارش فارس، اسکندر زند عصر امروز در ایستگاه تحقیقات دیم سیساب اظهار کرد: طرح پهنه‌بندی کشاورزی قسمتی از طرح نظام نوین ترویج کشاورزی است که اکنون این طرح درسطح کشور در حال اجرا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان آموزش و تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: در چارچوب اجرای این طرح قرار است تا کشور به 10 هزار پهنه‌گذاری تقسیم شود.

وی تصریح کرد: نظارت بر این پهنه‌ها از سوی مهندسانی که سال گذشته استخدام‌ شده‌اند، به عمل می‌آید.

زند بیان داشت: هدف از اجرای طرح پهنه‌بندی زمین‌های کشاورزی، انسجام در سیاست‌های کلان وزارت با مشارکت فعال و تعامل معاونت‌ها و سازمان‌های تخصصی است.

به گفته زند استفاده از توان بخش‌های خصوصی و نیز تشکل‌ها و اشاعه رویکردهای متنوع ترویج در مراکز استان‌ها از رویکردهای طرح پهنه‌بندی در اراضی کشاورزی کشور است.

وی همچنین یکی از طرح‌های مهم در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی را طرح نظام نوین ترویج کشاورزی عنوان کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان آموزش و تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، افزایش ضریب پوشش فعالیت‌های مختلف آموزشی و ترویجی را از اهداف و رویکردهای این طرح برشمرد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی اهتمام دارد.

زند تصریح کرد: این طرح از ماه‌های قبل در 12 استان کشور آغاز شده است و قرار بوده تا این طرح در سال آینده در همه استان‌ها اجرا شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید