خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت همچنان بر دریافت مالیات از کشاورزان اصرار دارد/ ادامه تلاش‌ها برای جلوگیری از اجرای مصوبه کمیسیون اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۵۲۱

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن رد منتفی شدن حذف معافیت مالیاتی بخش کشاورزی از اصرار دولت بر دریافت مالیات از کشاورزان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مهرماه سالجاری کمیسیون اقتصاد دولت در "لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم" تصمیم گرفت تا کلیه معافیت‌های بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن را حذف کند. طبق این مصوبه درآمد مشمول مالیات سالانه اشخاص حاصل از فعالیت‌های بخش کشاورزی (کلیه زیربخش‌ها) تا یکصد میلیون تومان به نرخ صفر و مازاد آن طبق مقررات فصول پنجم و هفتم این باب، مشمول مالیات می‌شود.

همچنین؛ مقرر شده است تا تدقیق و تنظیم اعمال ضرایب هر کدام از زیر بخش‌ها توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد.

این درحالی است که طبق مفاد ماده 81 قانون مصوب اسفندماه 66 و اصلاحیه بعدی آن درآمد حاصل از کلیه فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری از پرداخت مالیات معاف است.

امروز برخی از رسانه‌ها از منتفی شدن تصمیم کمیسیون اقتصادی دولت برای حذف قانون معافیت مالیاتی بخش کشاورزی خبر داده‌اند اما، محمد جواد عسکری، نائب رئیس کمیسون کشاورزی مجلس، در گفت‌وگو با ایلنا این خبر را رد کرد.

وی ضمن رد منتفی شدن حذف معافیت مالیاتی بخش کشاورزی از اصرار دولت بر دریافت مالیات از کشاورزان خبر داد.

عسکری یادآور شد: کمیسیون کشاورزی مجلس در حال تلاش برای جلوگیری از اجرای مصوبه دولت برای دریافت مالیات از بخش کشاورزی است، اما تا امروز این تلاش‌ها پاسخ نداده است.

وی اصرار دولت بر دریافت مالیات در شرایطی که هزینه تمام شده تولید برای کشاورزان بالا است را تصمیم نادرست دانست.

عسکری با اشاره به شرایط سخت اقتصادی که تحریم‌های دشمنان برای کشور رقم زده است بر لزوم داشتن نگاه حمایتی از کشاورزان تاکید کرد.

پیش‌تر علی‌قلی ایمان، نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران، در گفت‌وگو با ایلنا از بسیج سراسری کشاورزان برای رایزنی با نمایندگان مناطق خود خبر داد که تا حد امکان از طرح این مصوبه در مجلس جلوگیری یا در صورت طرح، مانع از تصویب آن شوند.

وی با اشاره به مشکلات اخیر اقتصادی کشور، افزود: مشکلات اقتصادی کشور که ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا است زندگی اقشار کم درآمد از جمله کشاورزان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

ایمانی ادامه داد: افزایش هزینه زندگی از یک سو و بالا رفتن هزینه تمام شده تولید از سوی دیگر موجب شده کشاورزان بیشتر از دیگران آسیب‌پذیر شوند.

وی دریافت مالیات از کشاورزان را انتظار غیر معقول در شرایط فعلی دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز