۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82247159
T T
۰ نفر

كشت محصول كلزا در بروجرد آغاز شد

۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82247159
كشت محصول كلزا در بروجرد آغاز شد

بروجرد- ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بروجرد گفت: كار كشت محصول دانه روغنی كلزا در اراضی كشاورزی این شهرستان آغاز شد.

رضا امینی روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به اینكه این محصول از سال گذشته در این شهرستان كشت شده افزود: پیش بینی می شود امسال حدود 230 هكتار از اراضی این شهرستان به كشت كلزا اختصاص داده شود.
وی افزود: با توجه به اینكه 98درصد روغن كلزای مصرفی در كشور وارداتی است دولت برای توسعه كشت محصول كلزا مشوق های حمایتی در نظر گرفته است.
امینی ادامه داد: كشاورزان به ازای كشت دانه روغنی كلزا در هر هكتار از اراضی خود از تسهیلات 25میلیون ریالی با سود 12درصد برخوردار خواهند شد.
به گفته وی همچنین كشاورزان می توانند بذر این محصول را به صورت یارانه ای تامین و میانگین برای هركیلوگرم بذر تنها 150هزار ریال پرداخت كنند.
مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بروجرد تاكید كرد: از دیگر تسهیلات دولت در حمایت از كشاورزانی كه اقدام به كشت این محصول كنند پرداخت 50 درصد هزینه دستگاه كشت تاسقف 75میلیون ریال است.
امینی افزود: همچنین هزینه بیمه اراضی كشت دانه روغنی بر عهده دولت است.
شهرستان بروجرد دارای حدود 68 هزار هكتار اراضی كشاورزی است كه از این میزان بیش از 15 هزار هكتار به زیر كشت انواع باغات اختصاص دارد.
زمان برداشت محصول كلزا در این شهرستان اوایل تیر سال آینده خواهد بود و پیش بینی می شود تا از هر هكتار چهار تن از این محصول برداشت شود.
6052/6060
خبرنگار : آمنه صارمی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی

سرخط اخبار استان‌ها