۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵

فرماندار شادگان:

مصوبات کشاورزی در شادگان اجرایی نمی شود

مصوبات کشاورزی در شادگان اجرایی نمی شود

اهواز ـ فرماندار شادگان گفت: مشکل ما این است که مصوبات کارگروه کشاورزی در این شهرستان اجرایی نمی شود و حساسیتی که تلاش کردیم در برخی ها ایجاد شود، انجام نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز فرج اللهی پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شادگان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان شادگان حیاتش وابسته به بخش کشاورزی است و عمده فرصت های شغلی در این بخش تعریف شده است.

وی افزود: حاشیه نشینی اجتماعی بدتر از حاشیه نشینی جغرافیایی است و این شهرستان به دلیل محرومیت های متعدد در بخش عمران شهری، روستایی، کشاورزی و سایر موارد که منجر به بیکاری بالای ۴۰ درصد، خشکسالی، مشکلات تأمین آب کشاورزی (سال گذشته ۵۰۰ هزار نخل را از دست دادیم و خرید خرمای ما از ۲۶ هزار تن به ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن کاهش پیدا کرد) شده است.

فرماندار شادگان تصریح کرد: ۶۵ درصد جمعیت شادگان مستقر در روستاها هستند در حالی که میانگین جمعیت روستایی ۲۸ درصد است و تلاش نظام هم برای ماندگاری روستانشینان و جلوگیری از مهاجرت آنها است.

فرج اللهی اضافه کرد: این آسیب های اجتماعی باعث عدم تعلق خاطر به نظام سیاسی در مردم شده و محرومیت واقعا چهره شادگان را به صورت یک شهر محروم واقع کرده است.

وی بیان کرد: نخیلات ۱۲ هزار و ۵۰۰ در بخش جراحی و سرجمع ۳۵ هزار و ۳۵۰ هکتار کشت خرما، گندم، جو و سبزی در این بخش داریم که نیاز شدید به تأمین آب دارند.

فرماندار شادگان عنوان کرد: مشکل ما این است که مصوبات اجرایی نمی شود و حساسیتی که تلاش کردیم در برخی ها ایجاد شود، انجام نشد. شادگان وضعیت خطرناکی دارد و اگر چاره اندیشی نشود مردم این شهر برای حاشیه نشینی به اهواز می آیند.

وی با اشاره به انتقال آب میان حوزه ای به عنوان مشکل بعدی گفت: مقرر شد تا طی چند ماه کار را شروع کنند ولی هنوز هیچ نوع قراردادی منعقد نشده است. حق آبه تالاب نیز یکی دیگر از مشکلات است و کشاورزانی که کشت دائم دارند باید حق آبه خود را دریافت کنند.

فرج اللهی یادآور شد: ساماندهی انهار سنتی و اجرای طرح های نوین آبیاری یکی دیگر از کارهای مورد تقاضا است که متأسفانه سازمان جهاد و آب و برق برای این دو مورد ورود جدی در شهرستان شادگان نداشته اند.

وی در پایان گفت: بخش عمده ای از مقدار آب کمی که برای ما رهاسازی شده به دلیل وجود شبکه سنتی و خاکی پرت و به کامل به دست ما نمی رسد.

کد خبر 3845979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha