۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۱۶
کد خبر: 82488027
T T
۰ نفر
اعطاي تسهيلات به 772 طرح راكد و نيمه فعال كشاورزي آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- رئيس سازمان جهادكشاورزي آذربايجان غربي گفت: در سال گذشته 882 طرح راكد و نيمه فعال بخش كشاورزي استان شناسايي و اعطاي تسهيلات به 772 واحد از آنها در كار گروه رفع موانع توليد استان مصوب شد.

اسمعيل كريم زاده روز يكشنبه در جلسه شوراي هماهنگي معاونان و ‌مديران اين سازمان افزود: تاكنون 760 ميليارد ريال از تسهيلات براي را‌ه اندازي واحدهاي راكد و نيمه فعال جذب شده است.
وي ادامه داد: در سال گذشته با هدف توسعه صادرات محصولات كشاورزي استان و به خصوص سيب، انگور و كشمش نيز مبلغ يكهزار ميليارد ريال از محل صندوق توسعه ملي مصوب شده بود كه تاكنون پرونده متقاضيان دريافت تسهيلات به ميزان 2 هزار و 400 ميليارد ريال با بانك هاي عامل تحويل شده است.
وي افزود: به طور كل با جذب اين اعتبارات شاهد رونق اقتصادي در استان و همچنين شاهد ايجاد اشتغال پايدار براي جوانان استان خواهيم بود.
رييس سازمان جهادكشاورزي آذربايجان غربي با اشاره به عملكردهاي شاخص سال 95 در راستاي تحقق شعار سال اظهار كرد: رشد مثبت در بخش هاي اقتصادي و كشاورزي، تامين امنيت غذايي با خود اتكايي در توليد محصولات اساسي، توسعه زيرساخت‌هاي بهره‌وري توليد و به خصوص مكانيزاسيون از دستاوردهاي قابل توجه در اين بخش به شمار مي رود.
كريم زاده ادامه داد: خودكفايي در توليد محصولات استراتژيك و به خصوص گندم، توليد انواع نهاده‌ها با اتكا به توان داخلي نيز از ديگر دستاوردهاي دولت در بخش كشاوزي براي تحقق شعار سال 95 بود.
وي افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه اقتصادي كشور، در سال ٩6 متوسط رشد سالانه اشتغال در بخش كشاورزي استان 3.9 درصد در نظر گرفته شده كه با در نظر گرفتن سهم 8.32 درصدي اشتغال در بخش كشاورزي استان در مقايسه با ميانگين متوسط كشوري رقم قابل توجهي است.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي داراي 800 هزار هكتار اراضي كشاورزي با 235 هزار بهره بردار است و سالانه از سطح اراضي و باغ هاي اين استان 5.5 تا 6 ميليون تن انواع محصول برداشت مي شود؛ چغندر قند، سيب، گندم و انگور جزو مهمترين محصولات توليدي استان به شمار مي رود.
آذربايجان غربي جزو استان هاي داراي رتبه برتر در توليدات دامي در كشور است كه علاوه بر تامين نيازهاي گوشتي و لبنياتي داخل استان نسبت به صادرات اين محصولات به خارج از استان نيز مبادرت مي شود.
اين استان با دارا بودن 9 ميليون واحد دامي و صدها هزار هكتار مرتع يكي از فعال ترين استان هاي كشو ر در زمينه دامپروري است.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي

سرخط اخبار استان‌ها