۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۷:۵۱
کد خبر: 82341046
T T
۰ نفر
50 درصد نياز خوراك آبزيان كشور در چهارمحال و بختياري توليد مي شود

شهركرد- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن تجارت چهارمحال و بختياري گفت: 50 درصد نياز خوراك آبزيان كشور در واحد توليد خوراك آبزيان در اين استان توليد مي شود.

سيد نعيم امامي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بزرگترين واحد توليد خوراك آبزيان در خاورميانه در قطب صنعتي شهركرد با 6 خط توليد در 2 واحد مجزا فعال و روزانه 450 تن انواع خوراك آبزيان سرد آبي و گرم آبي را توليد مي كند.
به گفته وي، عمليات ساخت فاز سوم توليد محصول اين شركت از يكماه پيش آغاز شده و بزودي 2 خط توليد ديگر در اين فاز بهره برداري و آغاز مي شود كه با راه اندازي فاز سوم، توليد خوراك آبزيان در اين شركت به روزانه 600 تن افزايش مي يابد.
امامي توان صادراتي خوراك آبزيان توليدي اين واحد را 40 درصد از محصولات عنوان كرد و افزود: در نيمه نخست امسال 10 درصد محصول توليد شده در اين واحد به خارج از كشور صادر شد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري با بيان اينكه محصولات توليدي اين شركت در تمامي سايزهاي رشدي از آغاز تا پرواري است، تصريح كرد: مواد اوليه توليد محصول اين شركت پس از گذر از آزمايش هاي كنترل كيفي آبزي پروري استفاده مي شود.
امامي ادامه داد: اين شركت توليدي تنها شركت آبزي پرور در كشور است كه زنجيره توليد آن تكميل است.
به گفته وي، هم اينك 450 نفر به صورت مستقيم و يكهزار و 500 نفر به صورت غير مستقيم در اين شركت مشغول بكار هستند.
چهارمحال و بختياري با ظرفيت توليد سالانه 19 هزار تن ماهي قزل آلا به عنوان قطب توليد ماهيان سرد آبي كشور مطرح است.
خبرنگار: نرگس كريمي** انتشاردهنده: جهانبحش صفري دهكردي
7361/6021

سرخط اخبار استان‌ها