۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82693456
T T
۰ نفر

بيش از يك ‌تن مواد غذايي فاسد در بوشهر معدوم شد

۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82693456
بيش از يك ‌تن مواد غذايي فاسد در بوشهر معدوم شد

بوشهر- ايرنا- سرپرست مركز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: بيش از يك‌تن مواد غذايي فاسد در شركت‌ها و كارگاه‌هاي نگهداري و عرضه مواد غذايي در شهرك صنعتي بوشهر جمع‌آوري و معدوم شد.

به گزارش ايرنا، حسن فخرايي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازرسي و نظارت از شركت‌هاي نگهداري و توزيع مواد غذايي در شهرك صنعتي بوشهر افزود: بازرسان بهداشت محيط در شهرك صنعتي 2 بوشهر، از مواد غذايي كه در شركت‌هاي مختلف نگه‌داري و توزيع مي‌شد بازرسي و مواد غذايي فاسد را شناسايي كردند.
وي با اشاره به پايش نگهداري مواد غذايي، ساختار بهداشتي سوله‌ها، سردخانه‌ها، مقررات خودروهاي حمل‌ونقل و نحوه ذخيره‌سازي محصولات اضافه كرد: در اين پايش هويت و كيفيت محصولات غذايي مورد ارزيابي دقيق قرار گرفت كه در اين ارتباط بيش از يك‌تن انواع خشكبار، لبنيات، شيريني و نوشيدني‌ها به دليل فساد و غيرقابل‌ مصرف انساني شناسايي و امحا و پرونده متخلفان به مراجع قضايي ارجاع داده شد.
فخرايي افزود: همه شركت‌ها، كارگاه‌ها و انبارهاي مواد غذايي ازلحاظ كيفيت و هويت با دقت و جديت بررسي مي‌شوند.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه عرضه محصولات غذايي تابع شرايط خاص بهداشتي است در همين ارتباط تاريخ توليد، انقضاء و شرايط نگهداري ملاك ارزيابي قرار مي‌گيرد و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتي، با افراد متخلف طبق قانون ماده 13 قانون مواد خوردني، آشاميدني و آرايشي برخورد جدي به عمل مي‌آيد.
وي گفت: هم استاني ها در صورت مشاهده چنين تخلف هايي مي توانند نظرات و شكايات بهداشتي خود را به سامانه 190 گزارش دهند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهرياري** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

سرخط اخبار استان‌ها