۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82712241
T T
۰ نفر
انتقاد رئيس كميسيون كشاورزي آب و منابع طبيعي مجلس از معوق ماندن طرح شبكه پاياب سد سبلان

اردبيل - ايرنا - رئيس كميسيون كشاورزي آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي از معوق ماندن طرح شبكه پاياب سد سبلان انتقاد كرد.

به گزارش ايرنا ، علي اكبري روز يكشنبه در جريان بازديد اعضاي كميسيون كشاورزي آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي از سد سبلان به خبرنگار ايرنا گفت: به رغم گذشت چند سال از تكميل ساختمان سد و 85 درصد سرمايه گذاري در پروژه شبكه پاياب متاسفانه تاكنون اين سد بلااستفاده مانده و بصورت سنتي از آن استفاده مي شود.
وي همچنين از معوق ماندن طرح آب رساني به 86 روستاي منطقه از آب اين سازه خبر داد و افزود: اين طرح نيز به رغم تصويب تاكنون عملياتي نشده است.
وي اظهار كرد: تكميل پروژه شبكه پاياب سبلان از خواسته هاي اصلي نماينده مردم مشگين شهر و اهالي بوده و كميسيون بصورت جدي اين موضوع را پيگيري خواهد كرد.
وي گفت: خوشبختانه سد احمد بيگلو از پيشرفت خوبي برخوردار است و تنها سد در ايران است كه همزمان با اجراي بدنه سد عمليات شبكه پاياب نيز آغاز شده و همزمان به بهره برداري خواهد رسيد.
همچنين مديركل شيلات استان اردبيل در جريان بازديد اعضاي كميسيون كشاورزي مجلس از بزرگترين مزرعه توليد بچه ماهي شمالغرب كشور در مشگين شهر گفت: در حال حاضر از 7.5 ميليون بچه ماهي توليد شده در اين استان 6 ميليون قطعه در مزرعه جهان ستود توليد مي شود.
ميرآرمان واعظي افزود: بچه ماهيان توليد شده در مشگين شهر به اقصي نقاط كشور ارسال مي شود كه ظرفيت خوبي براي استان اردبيل مي باشد.
او گفت: مشگين شهر قطب ماهيان مولد در كشور است و امسال براي بازسازي ذخائر ژنتيكي ماهيان سردابي تعداد زيادي از ماهيان مولد در مشگين شهر پس صيد به مركز كلاردشت در استان مازندران ارسال شده است.
وي افزود: در سال گذشته ميزان هشت هزار و 510 تن انواع آبزيان در استان اردبيل توليد شده بود كه سه هزار و 28 تن آن مربوط به شهرستان مشگين شهر بوده است.
شهرستان مشگين شهر در 90 كيلومتري شمال غربي اردبيل قرار دارد.
خبرنگار: جواد دهقاني ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
7117/6018

سرخط اخبار استان‌ها