۱۳ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۲۳
کد خبر: 82017982
T T
۰ نفر
گزارش لایحه بودجه 1395 به صحن مجلس رسید/ وزرای ورزش و كشاورزی میهمان بهارستان

تهران-ایرنا-نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی فعالیت خود را در سال جدید آغاز می كنند كه در نخستین هفته كاری خود گزارش كمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه 1395 كل كشور را در دستور كار دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، جلسات علنی مجلس از روز یكشنبه 15 فروردین آغاز می شود و نمایندگان در هفته پیش رو تا 17 فروردین جلسات كاری دارند.
بر اساس دستور هفتگی مجلس، علاوه بر ادامه رسیدگی به گزارش كمیسیون مشترك در مورد لایحه احكام دائمی برنامه‌های توسعه كشور كه بررسی آن از روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود، قرائت گزارش كمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1395 كل كشور در دستور هفته جاری قرار دارد.
همچنین سوال موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان از محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و سوال نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و كلات از محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی نیز در دستور كار نمایندگان مجلس قرار گرفته است.
نمایندگان همچنین به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح طرح جرم سیاسی را در دستور كار دارند.
طرح یك ‌فوریتی منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضای مجازی و شبكه‌های ماهواره ای، لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی،لایحه كاهش ساعت كار زنان شاغل، طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد كه از جلسه علنی به كمیسیون های مربوطه اعاده شده اند نیز در نوبت بررسی در مجلس هستند.
همچنین لایحه الحاق یك تبصره به قانون اصلاح ماده (12) قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان، طرح حمایت از احیاء و مرمت بافتهای فرهنگی - تاریخی و توانمندسازی ساكنین و مالكین آنها، لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر، بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیكی طبق اصل 85 قانون اساسی، رد طرح اصلاح ماده (5) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از دیگر مواردی است كه در دستور كار مجلس قرار دارد.
طرح استفساریه ماده (24) قانون بیمه، طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در آموزش و پرورش، رد طرح استفساریه ماده (118) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح ماده (14) آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران و طرح اصلاح ماده (54) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب27/11/1380، لایحه نحوه كمك‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور و طرح اصلاح ماده (204) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از دیگر مواردی است كه نمایندگان در جلسه علنی مجلس بررسی می كنند.
نمایندگان همچنین بررسی طرح اصلاح مواد (9) و (15) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، طرح اصلاح ماده (16) قانون حداكثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای كشور و تقویت آنها در امر صادرات و طرح تشكیل سازمان ملی مهارت و فناوری را نیز در دستور كار جلسات علنی خود دارند.
سیام**9103**1440
۰ نفر