۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82768885
T T
۰ نفر

كاشت گیاه آلوئه ورا درسطح 9 هكتار در بوشهر

۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82768885
كاشت گیاه آلوئه ورا درسطح 9 هكتار در بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرجهاد كشاورزی شهرستان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت كاشت گیاهان دارویی و تغییر الگوی كشت امسال در سطح 9 هكتار از زمین های كشاورزی این شهرستان گیاه آلوئه ورا كاشت شده است.

كبری توكلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیاز به نور خورشید، اكسیژن بالا و مقاومت به شوری خاك و آب از ویژگی های گیاه آلوئه وراست كه به دلیل آفتاب بوشهر و هوای شرجی این شهرستان از مناسب ترین اقلیم برای پرورش این گیاه است.
توكلی اظهار كرد: آلوئه ورا به دلیل قابلیت فراوری بالا، زمینه مناسبی برای اشتغال زایی دارد كه با سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی آن می توان تولیدات را بازارهای كشورهای عراق، تركیه و حاشیه خلیج فارس صادر كرد.
وی اضافه كرد: در صورت فروش نرفتن گیاه آلوئه ورا در برخی از فصل های سال، این گیاه قابلیت ماندگاری خوبی دارد و تا زمان مساعد شدن شرایط بازار امكان نگهداری آن به مدت طولانی وجود دارد.
توكلی افزود: تقویت بدن، از بین بردن انگل، برطرف كردن یبوست و شست و شوی روده ها، تصفیه خون، درمان خارش و اگزما، درمان ریزش مو، بیماری های قند، اسهال خونی، زخم های عمیق، شفاف كردن پوست، رفع سوء هاضمه، درمان اسهال خونی و برطرف كردن قارچ ها از جمله خواص گیاه آلوئه وراست.
6047/7043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه

سرخط اخبار استان‌ها