۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۱۷
کد خبر: 82099067
T T
۰ نفر
توسعه باغات در اراضی شیب دار 17 استان كشور اجرا می شود

شهركرد- ایرنا- معاون امور باغبانی وزارت جهاد كشاورزی گفت: توسعه باغات و كشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار 17 استان كشور اجرا می شود.

محمدعلی طهماسبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین فرسایش خاك در كشور 16 تن در هكتار است و تداوم این روند سبب هدررفت منابع آب و خاك كشور می شود.
وی ادامه داد: توسعه باغات در اراضی شیب دار كشور از مهمترین برنامه های این وزارت برای جلوگیری از فرسایش خاك است و امسال در 17 استان كشور اجرا می شود.
طهماسبی با بیان اینكه این طرح در مناطق مستعدی كه میانگین بارندگی سال زراعی آنها بالاتر از 400 میلی متر باشد اجرا می شود، گفت: استانهای غرب و شمال كشور مناطق هدف اجرای این طرح است كه در فاز نخست در استانهای غرب كشور به مرحله اجرا می رسد.
به گفته معاون امور باغبانی وزارت جهاد كشاورزی ،در این طرح، گونه های مثمر اعم از بادام، گردو، انگور و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی كشت می شود.
به گزارش ایرنا، معاون امور باغبانی وزارت جهادكشاورزی برای دیدار از طرح های توسعه باغات چهارمحال و بختیاری به شهركرد سفر بود.
دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری و شركت در گردهمایی مدیران ستادی و مدیران كل امور عشایر كشور از مهمترین برنامه های سفر طهماسبی به شهركرد بود.
7363/2097

سرخط اخبار استان‌ها