۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اردبیل:

پیش‌بینی پرداخت ۱۵۰ میلیاردریال یارانه صادرات سیب‌زمینی در اردبیل

پیش‌بینی پرداخت ۱۵۰ میلیاردریال یارانه صادرات سیب‌زمینی در اردبیل

اردبیل - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در راستای حمایت از صادرات سیب‌زمینی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال یارانه به صادرکنندگان این بخش پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میر جمال‌الدین پورپیغمبر صبح یکشنبه در جلسه بررسی یارانه صادرکنندگان سیب زمینی در اردبیل افزود: برآورد می شود از بهمن ماه سال گذشته تا آذرماه سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی این استان به کشورهای هدف صادر شده باشد.

وی این میزان را مشمول دریافت یارانه دانست و تاکید کرد که براساس مصوبات اعلام شده قرار است به ازای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی مبلغ هزار و ۵۰۰ ریال یارانه به صادرکنندگان پرداخت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان پرداخت یارانه به این بخش را با هدف تنظیم بازار داخلی و تشویق برای توسعه صادرات محصولات و تولیدات کشاورزی به کشورهای هدف عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این استان در زمینه صادرات سیب زمینی امسال موفق عمل کرده است، یادآور شد: از سال گذشته با رایزنی های صورت گرفته با کشور جمهوری آذربایجان زمینه صادرات این محصول فراهم شد و صادرکنندگان این استان توانستند بخشی از تولیدات خود را به این کشور صادر کنند.

پورپیغمبر صادرات در بازه زمانی ۱۹ بهمن سال ۹۳ تا آذر ماه سال ۹۴ را برای تشکیل پرونده دریافت یارانه دارای اعتبار دانست و بیان داشت: کارت بازرگانی صادرکنندگانی که مشمول دریافت یارانه صادراتی هستند باید از این استان صادر شده باشد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود پرداخت یارانه صادرات سیب زمینی به صادر کنندگان در کمترین زمان صورت گیرد، متذکر شد: حل بخشی از مشکلات صادر کنندگان و نیز ارائه انگیزه برای صادرات و بازاریابی خارجی از مهمترین اهداف در پرداخت یارانه صادراتی است.

کد خبر 3021121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha