۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸
کد خبر: 82334753
T T
۰ نفر
معاون وزیر كشاورزی: آرد ٢٠ماه كشور تامین است/ امكان صدور گندم به اروپا، آسیا و آفریقا

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران اعلام كرد: با توجه به خرید ١١ میلیون و 500 هزار تنی گندم از كشاورزان، آرد مورد نیاز ٢٠ ماه نانوایی های كشور تامین است.

«علی قنبری» سه شنبه در حاشیه گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: امسال با خرید مناسب میزان گندم، در تاریخ ركورد زده ایم.
وی تاكید كرد گندم و آرد كشور از كیفیت بالایی برخوردار است و گفت: اكنون امكان صادرات سه میلیون تن گندم به كشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی وجود دارد.
** سهم هفت درصدی نان صنعتی در سبد تغذیه ای خانوار
مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران یادآوری كرد نان صنعتی از 10 سال پیش به كشور وارد شد و با وجود اینكه از لحاظ سلامت و بهداشت از جایگاه ویژه ای برخوردار است اما سلیقه و علاقه ایرانیان بیشتر به سوی مصرف نان های سنتی است كه همین امر مانع پیشرفت این صنعت از لحاظ اعتباری، تبلیغات و فنی می شود.
قنبری گفت: تولید نان به روش صنعتی، یكی از راهكارهایی است كه به كاهش ضایعات، ارتقای كیفیت، كمیت و بهداشت نان كمك می كند.
به گفته وی، اكنون گلوتون و پروتئین نان از وضعیت مناسبی برخوردار است اما برای ارتقای كیفیت باید میزان این مواد را در نان افزایش دهیم.
معاون وزیر جهاد كشاورزی توان بالای صنایع تولیدی وابسته آرد و نان داخلی را قابل رقابت با تولیدكنندگان خارجی دانست و اضافه كرد: كشور ما در بخش آرد، نان و صنایع وابسته رشد و پیشرفت خوبی داشته است.
وی اعلام كرد اكنون برخی واحدهای 40 تنی نان صنعتی با ظرفیت پایین كار می كنند كه برنامه ارتقای این بخش در دستور كار است.
به گزارش ایرنا، دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نان از امروز (شانزدهم آذرماه) در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران كار خود را آغاز كرد.
در این نمایشگاه 136 شركت داخلی و 60 شركت خارجی از آلمان، تركیه، یونان، ایتالیا، فرانسه، كره‌جنوبی، لهستان، سوئد، جمهوری چك، بلژیك، سوییس، روسیه، لبنان، اسپانیا، هلند و اتریش حضور دارند و آخرین فناوری این صنعت را به نمایش می گذارند.
در این نمایشگاه 60 شركت ماشین های پخت نان، 10 شركت تولیدكننده ماشین های آردسازی، 6 شركت تولیدكننده نان، 9 شركت تولیدكننده آرد، 18 شركت تولیدكننده بهبوددهنده و خمیرمایه، 6 شركت خدمات آزمایشگاهی، پنج شركت تولیدكننده سیلو و نزدیك به 70 شركت فعال در زمینه‌های دیگر صنعت آرد و نان كشور دستاوردهای خود را عرضه كرده اند.
فرهنگسازی و اصلاح الگوی تولید و مصرف آرد و نان، افزایش فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در این صنعت، حمایت از ساخت و توسعه واحدهای تولید نان صنعتی در كشور، ایجاد حركت سازمان‌یافته در بخش خصوصی برای تامین مواد اولیه تولید نان و زنجیره تولید، بسترسازی برای ارایه حداكثری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شركت‌های داخلی در عرصه ماشین های مرتبط و تعامل و همكاری‌های بیشتر فعالان این صنعت از اهداف نمایشگاه است.
دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان در فضایی به وسعت 14 هزارمترمربع در سالن‌های 35، 38، A 38 و فضای باز تا نوزدهم آذرماه (جمعه) پذیرای علاقه مندان است.
اقتصام ** ٩١٨٦ ** 9123**2023**1961** خبرنگار: هما همت خواه ** انتشاردهنده: مریم مسعود
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد