۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۲۳
کد خبر: 82398928
T T
۰ نفر
٥٥ شركت خارجی در هشتمین همایش سالیانه نهاده های كشاورزی حضور دارند

تهران- ایرنا- دبیر هشتمین همایش سالیانه نهاده های كشاورزی از حضور ٥٥ شركت خارجی در این گردهمایی علمی كه هفتم بهمن ماه در تهران برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا شریفی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری مربوط به هشتمین همایش سالیانه نهاده های كشاورزی افزود: این 55 شركت از كانادا، فرانسه، فنلاند، كره جنوبی و مجارستان در این همایش حضور می یابند.
به گفته وی، بیش از 50 مهمان شناخته‌شده در عرصه كشاورزی از كشورهای پیشرو به این گردهمایی علمی می آیند و با مقام های دولتی، كارشناسان، محققان و تولیدكنندگان برتر به بحث و تبادل نظر می پردازند.
عضو هیات مدیره انجمن كود و سم كشور اعلام كرد در این همایش نقش بخش خصوصی در تولید معیشتی پایدار با محور اقتصاد مقاومتی بررسی و راهكارهای لازم ارایه می شود.
شریفی اضافه كرد: نقش بخش خصوصی در پایداری رشد تولیدات كشاورزی، تلاش برای كسب سهم بیشتر تولیدكنندگان در فعالیت های كشاورزی و تعیین جایگاه بخش خصوصی در افزایش تولید و عملكرد پایدار در واحد سطح از اهداف این نمایشگاه است.

** رونمایی از كمباین برنج در نمایشگاه
عضو هیات مدیره انجمن كود و سم كشور بر اهمیت بومی سازی و تولید انبوه تراكتورهای پیشرفته با فناوری روز دنیا در ایران تاكید كرد و گفت: یكی از برنامه های پیش رو استفاده از فناوری و دستگاه های كمباین جدید برنج در كشور است.
وی اعلام كرد در هشتمین همایش سالیانه نهاده های كشاورزی ز دستگاه كمباین برنج ساخت كره جنوبی رونمایی می شود.
شریفی گفت: در كاشت بیش از 500 هزار هكتار شالیزار دچار ضعف هایی بودیم كه با ورود كمباین كاشت و برداشت برنج مشكل اصلی برطرف می شود.
وی اعلام كرد جلوگیری از شكستگی برنج از ویژگی های دستگاه كمباین جدید است و افزود: این دستگاه در آغاز برای مونتاژ وارد كشور می شود و پس از مدتی خط تولید آن راه می افتد.
وی ضایعات بخش كشاورزی را به طور میانگین 15 تا 20 درصد دانست و ادامه داد: ماشین های كشاورزی در 13 تا 15 سال مستهلك می شوند.
به گزارش ایرنا، هشتمین همایش سالیانه نهاده های كشاورزی با هدف بومی سازی فناوری های روز دنیا در زمینه تولید نهاده ها و ماشین های كشاورزی پنجشنبه این هفته (هفتم بهمن ماه) در مركز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.
اقتصام**9186**1961** خبرنگار: هما همت خواه** انتشاردهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر