شمخانی: ظرفیت های توسعه در شرق كشور می تواند به عنوان موتور محركه شكوفایی اقتصادی عمل كند

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی د دیدار نمایندگان عضو فراكسیون توسعه شرق كشور گفت: ظرفیت های قابل توجه توسعه در شرق كشور در بخش های كشاورزی، دامپروری، شیلات، تجارت مرزی و ترانزیت كالا با برنامه ریزی صحیح می تواند به عنوان موتور محركه شكوفایی اقتصادی در منطقه عمل كند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان عضو فراكسیون توسعه شرق كشور پیش از ظهر امروز - دوشنبه - با علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو كردند.
در این جلسه كه بیش از 40 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استان های سیستان و بلوچستان، كرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان حضور داشتند آخرین وضعیت این استان ها در بخش های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی تشریح و موانع پیش رو در توسعه همه جانبه شرق كشور به همراه راهكارهای پیشنهادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در این جلسه به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت در ضرورت محرومیت زدایی از مناطق كمتر توسعه یافته شرق كشور و اراده جدی دستگاه های مسئول برای تكمیل طرح های نیمه تمام در شرق كشور اشاره كرد و اظهار داشت: ظرفیت های قابل توجه توسعه در شرق كشور در بخش های كشاورزی، دامپروری، شیلات، تجارت مرزی و ترانزیت كالا با برنامه ریزی صحیح می تواند به عنوان موتور محركه شكوفایی اقتصادی در منطقه عمل كند.
شمخانی با تاكید بر ضرورت مقابله با زمینه های ناامنی اقتصاد پایه و جلوگیری از شكل گیری احساس تبعیض در مناطق كمتر توسعه یافته كشور اظهار داشت: تعیین اولویت های توسعه متناسب با بسترهای رشد اقتصادی در مناطق مختلف كشور باید به عنوان نقطه كانونی همكاری دستگاه های مسئول مورد توجه قرار گیرد.
وی با یادآوری تلاش دشمنان خارجی برای ایجاد شكاف های اجتماعی، مذهبی و قومی در كشور بر ضرورت ارتقا نگاه ملی در تخصیص منابع و رفع معضلات اقتصادی و معیشتی تاكید كرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: دولت و دستگاه های حاكمیتی هیچگاه با نگاه بخشی و منطقه ای به مشكلات كشور نپرداخته و اولویت های كارشناسی مبنای تصمیم گیری های ملی برای توسعه و رشد اقتصادی بوده است.
شمخانی از راهبرد اقتصاد مقاومتی به عنوان میثاق اقتصادی مورد قبول قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی در كشور یاد كرد و گفت: همكاری نزدیك تر دستگاه های مسئول استانی برای فعال سازی ظرفیت های بومی و منطقه ای در بخش های مختلف اقتصادی ضروری است.
وی همچنین اظهار داشت: در برخی از استان های كشور كه به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند از رهگذر هماهنگی و همكاری های استانی اقدامات و تلاش های قابل تقدیری شكل گرفته كه می تواند در سایر استان ها بعنوان الگوی اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورت توجه بیشتر مجموعه قوای كشور به اولویت های اصلی جامعه كه رفع مشكلات اقتصادی و معیشتی مردم است را خاطرنشان كرد و اظهار داشت: باید به جای طرح برخی موارد غیر ضروری و اختلاف برانگیز در جامعه كه موجب فرسایش بی دلیل توان ملی می شود، همه تلاش دستگاه ها و اشخاص حقیقی و حقوقی صاحب تریبون و همچنین رسانه های گروهی بر فعال كردن فضای همكاری برای توسعه اقتصادی و ارتقا سطح معیشت جامعه متمركز شود.
سیام ** 9314 ** 1336 دریافت كننده: داود توسلی**انتشار دهنده: مهرنوش خانرائی

سرخط اخبار سیاست