۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۴
کد خبر: 83113414
T T
۰ نفر
طرح كنترل شدید قیمت كالاها در استان تهران كلید خورد

تهران- ایرنا- معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران اعلام كرد: طرح كنترل شدید قیمت كالاهای اساسی و مصرفی در سطح بازار از سوی كارگروه تنظیم بازار استان با همكاری اتحادیه ها و تعزیرات آجرایی شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد امامی امین روز دوشنبه در نشست كارگروه تنظیم بازار استان تهران گفت: تعزیرات حكومتی، اتحادیه ها و اصناف در موضوع كنترل قیمت كالاها در بازار جدی تر وارد شوند.
وی با بیان اینكه جلسات آتی تنظیم بازار استان با نگاه تعزیرات حكومتی و كنترل قیمت كالاها برگزار می شود تصریح كرد: هزینه خرید كالاها در سبد خانوار افزایش یافته است و اعداد و ارقامی كه از رسانه ها و مركز آمار اطلاع رسانی می شود باید منطبق بر واقعیت قیمت ها در سطح بازار باشد.
امامی امین با بیان اینكه اكنون با افزایش قیمت در ارائه خدمات رو به رو هستیم افزود: تغییرات سریع نرخ ارز در سالجاری، افزایش قیمت كالاها را به دنبال داشته كه بخشی از كنترل خارج و هزینه های زندگی را دستخوش تغییرات اساسی كرد و موجب كاهش توان خرید شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با تاكید براینكه موضوع نظارت بر قیمت كالاها در سطح بازار به طور جدی تر از سوی تعزیرات دنبال شود ادامه داد: اتحادیه ها و اصناف نیز با جدیت بیشتری در كنترل قیمت كالاهایی كه صنوف عرضه می كنند وارد شوند.

*** التهاب قیمت ها به طور گسترده كنترل می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در این نشست گفت: بخشی از التهاب در قیمت كالاها در بازار كنترل شده و به ثبات رسیده است.
یدالله صادقی افزود: در قیمت برخی كالاها از جمله مرغ و تخم مرغ كه هنوز به ثبات نرسیده همچنان با التهاب روبه رو هستیم كه با قیمت تنظیم بازار فاصله دارد.
وی ادامه داد: در محصولات لبنی، برخی كارخانه ها شیرخام را تا دو هزار و 300 تومان در هر كیلو خریداری می كنند.
صادقی با اشاره به قیمت گوجه فرنگی تصریح كرد: هرچند جهاد كشاورزی صادرات گوجه فرنگی را ممنوع اعلام كرده است اما همچنان گوجه فرنگی بوته ای در خرده فروشی كیلویی شش هزار و 500 تومان و گوجه گلخانه ای تا 11 هزار تومان هم به فروش می رسد.
در این جلسه بر ضرورت برخورد با التهاب و كنترل شدید قیمت ها تاكید شد.
تهرام/3036//1348/ 1008
۰ نفر