۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82287141
T T
۰ نفر
الزام نصب كد ردیابی بر روی مرغ های كشتار روز در استان ایلام

ایلام - ایرنا - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره كل دامپزشكی ایلام گفت: واحدهای مرغداری و كشتارگاه های سراسر استان طبق بخشنامه سازمان دامپزشكی كشور ملزم به نصب كد رهگیری بر روی محموله های مرغ هستند.

دكتر سعید صید یوسفی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشكی كشور همه واحدهای مرغداری و كشتارگاه سراسر كشور باید اقدام به درج كد رهگیری و ردیابی بر روی بسته بندی مرغ های كشتار شده قبل از توزیع در بازار مصرف كنند.
وی توضیح داد: در این طرح همه واحدهای مرغداری موظف هستند كه علاوه بر كد بهداشتی واحدهای مرغداری دارای مجوز كه از سوی اداره كل دامپزشكی به آنها داده شده، این كد رهگیری را نیز در اختیار كشتارگاه ها قرار داده تا این واحدها كد ردیابی را بر روی بسته بندی مرغ ها درج كنند.
صیدیوسفی در خصوص اهداف این طرح گفت: با درج كد رهگیری بر روی بسته بندی مرغ، مصرف كننده آن شماره را از طریق تلفن همراه به سامانه ای كه بر روی بسته بندی چاپ شده ارسال كرده و با دریافت پیامی از سوی سامانه از محل و مدت پرورش و زمان كشتار مرغ آگاهی می یابد.
وی با بیان اینكه از طرف اداره كل به هر واحد مرغداری یك كد بهداشتی و كد رهگیری داده می شود، تاكید كرد: داشتن كد رهگیری كارشناسان دامپزشكی، مسئولان كشتارگاه و مصرف كننده را از سلامت یا ایرادات مرغ مطلع می سازد و اقدام های نظارتی و بهداشتی بر واحدهای مرغداری را سهولت می بخشد.
این كد رهگیری 10 رقمی و به زبان انگلیسی است و به سامانه مركزی واقع در سازمان دامپزشكی كشور اتصال دارد.
خبرنگار: زهراموسوی**انتسار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034

سرخط اخبار استان‌ها