۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81811202
T T
۰ نفر
كارشناسان تغذیه و روانشناس خدمات رایگان به مازندرانی هاارائه می كنند

ساری-ایرنا-معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران از آغاز طرح ارائه خدمات رایگان مشاوره تغذیه و روانشناسی دراستان خبرداد و گفت: 24 كارشناس تغذیه و 44 كارشناس روانشناس بالینی این خدمات را به مردم مناطق شهری مازندران ارائه می كنند .

نادر آهنگر روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود :پس از اعلام فراخوان وآمادگی تعدادی از كارشناسان تغذیه و روانشناس ، پس ازطی كردن مراحل آزمون كتبی و دیگر مراحل اداری بصورت خرید خدمت جذب برای اجرای این طرح شدند .
وی با اشاره به اینكه هر یك كارشناس تغذیه و یك روانشناس جمعیت 30 تا 50 هزار نفری را زیر پوشش خواهند داشت ، ادامه داد : با توجه به تعداد كم كارشناسان تغذیه ، در فراخوان دیگر نسبت به جذب كارشناسان بیشتر در این حوزه اقدام خواهد شد .
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران گفت: این افراد با استقرار در 44 مركز جامعه سلامت شهرهای مازندران افراد نیازمند مشاوره های تغذیه ای و روانشناس كه از سوی پزشك و دستیار پزشك ارجاع داده می شوند ، خدماتدهی می كنند .
وی ارﺗﻘﺎی ﺳﻄﺢ ﺳﻼﻣﺖ و آﮔﺎھﯽ ﮔﺮوهھﺎی ھﺪف، اراﺋﻪ ﻣﺸﺎوره ھﺎی راﯾﮕﺎن روانپزﺷﮑﯽ، ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی، درﻣﺎن و ﮐﺎھﺶ آﺳﯿﺐھﺎی ﺳﻮء ﻣﺼﺮف ﻣﻮاد و اﻟﮑﻞ،ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی، ﺗﺸﺨﯿﺺ و درﻣﺎن اﺧﺘﻼﻻت رواﻧﯽ و رﻓﺘﺎری ، مهارت های زﻧﺪﮔﯽ و ﻓﺮزﻧﺪﭘﺮوری را از جمله خدماتی برشمرد كه كارشناسان روانشناسی دراین طرح به افراد ارائه خواهند كرد .
آهنگر ادامه داد :دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺮدم ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺎت آﻣﻮزﺷﯽ وپیشگیرانه ﺗﻐﺬﯾﻪ،اﻓﺰاﯾﺶ برخورداری ﻣﺮدم از ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوران ﺗﻐﺬﯾﻪ و ﮔﺴﺘﺮش ﺧﺪﻣﺎت ﺗﻐﺬﯾﻪای ﺑﺮای پیشگیری از بیماری های مزمن را از دستاوردهای حضور كارشناسان تغذیه در مراكز جامع سلامت مازندران است .
وی گفت:پیش ازاجرای طرح خدمات رایگان مشاوره تغذیه و روانشناسی در مازندران تنها یك كارشناس تغذیه و روانشناس در مراكز بهداشت و درمان شهرستان های مازندران بصورت ستادی حضور داشتند كه مبادرت به انجام كارهای آموزشی می كردند .
به گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران با اجرای این طرح بستر برای حضور كارشناسان تغذیه و روانشناس بصورت محیطی در جامعه فراهم شد.
ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره و ﻣﺮاﻗﺒﺖ روانﺷﻨﺎﺧﺘﯽ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره و ﻣﺮاﻗﺒﺖ از ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻪﻋﻨﻮان یكی از 11 ﺑﺴﺘﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽﺷﺪه در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﺤﻮل ﺳﻼﻣﺖ است .
طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد كه در چارچوب آن بسته های مختلف درمانی به قشرها و مناطق مختلف ارائه می شود.ك/3
2096/1899

سرخط اخبار استان‌ها